Senaste nytt

Söker weekendresa i april

Mike@GOT

Medlem
Nu ska BC-medlemmarna få sig en utmaning!

Jag har försökt hitta vettiga weekendbiljetter till någon stad i Europa men utan att lyckas. Jag är ingen förstaklassresenär så maximala möjliga tid på destinationen för minsta möjliga pris är vad jag prioriterar. Haken är att jag gärna vill flyga (helst på en genomgående biljett) från GOT, mellanlanda på CPH där mitt resesällskap möter upp på "min" flight ut till Europa, med samma sak på hemvägen där hon kliver av i CPH medan jag hastar vidare till GOT. Det blir alltså två olika bokningar för mig och mitt resesällskap. Är detta helt omöjligt att fixa, tro?

  1. Varifrån vill du börja din resa? GOT för mig och CPH för min syster, tillika resesällskap
  2. Var är din destination? Huvudstad i Europa. Vi har kikat på GVA/VIE/TLL/RIX, men det mesta går bra så länge det inte är många flygtimmar bort.
  3. När vill/behöver du resa ut? En torsdag kväll eller ännu hellre en fredagsmorgon i april
  4. När vill/behöver du komma hem? Vara hemma på GOT respektive CPH söndag kväll
  5. Hur länge vill du vara borta? 48-72h.
  6. Hur många personer som skall resa? 2
  7. I vilken kabinklass?
    • Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Gärna SAS eller annat bolag inom Star Alliance. Absolut inte Ryan, Wizz och helst inte NAX.
  9. Vad är din budget? (per person) ca 2000 - 2500 kronor för t/r
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Maximal tid på destination
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
Jag ser fram emot att höra om ni har några idéer!
 
Jag har sökt lite och det ser ganska mörkt ut. Jag tror du får välja bort något krav för att det ska vara möjligt att hitta något. Kan du t ex inte åka ner till syrran på torsdag kväll och övernatta hos henne så att ni gemensamt åker ut ifrån Köpenhamn på fredag morgon?
 
Toppen