Senaste nytt

bmi Regional och Lufthansa öppnar direktlinje Jönköping-Frankfurt

BusinessClass

Redaktör
Den 1 mars får Jönköping en ny flyglinje då bmi Regional i samarbete med Lufthansa öppnar en direktlinje mellan Jönköping och Frankfurt i Tyskland. Linjen kommer trafikeras med två avgångar på vardagar och en avgång på söndagar. Det är egentligen ingen ny linje utan en förlängning av den existerande linjen mellan Karlstad och Frankfurt som gör…
 

joakgarp

Medlem
Detta när flyg stannar på vägen för att ta upp mer passagerare, är det en ny grej? Var med om det över nyår när jag skulle till Hamburg med Czech airlines som skulle vidare till Prag. Gick oerhört effektivt och såklart låg avgift för mig.
 

drW

Medlem
Lite nygammal känns det som. Fanns tidigare längs norrlansdskusten men är väl särskilt vanligt i tex Norge om jag inte misstar mig. Är inte så lite irriterande om man reser från startpunkten till slutet.
 

olo

Medlem
Jag tittar på en Open Jaw med Lufthansa i business som avslutas med Frankfurt - Jönköping. Får jag några förmåner som *G eller som businessresenär på FRA?

I listan över bmi regionals lounger finns inte Frankfurt med, inte heller i listan för Fast track. Kan det göra skillnad om jag köper den via Lufthansa och inte via bmi?
 
Toppen