Senaste nytt

TAV Airport Hotel i Istanbul

Kricka

Medlem
När man ibland får riktigt långa stopp i Istanbul kan det vara skönt att få några timmars
sömn. Två våningar ner från TK:s Guldlounge ligger TAV Airport Hotel där man kan få
sova en stund och ta en dusch för att vara i form för nästa sträcka.
Jag hade sju timmars transfertid i IST och fick fyra sköna timmars sömn, en dusch och
sedan "brunch" i TK-loungen. Sköna sängar och helt OK rum men relativt dyrt (3-6 h)
kostar 135 EUR i enkelrum. Det är en fördel att boka (och få bekräftat) rum i förväg.
Vår resebyrå missade det senare men jag hade tur och det fanns ett rum kvar när jag
anlände.
Hotellet ligger Airside, vilket innebär att man kan direkt till sin gate när det är dags.
 

nilsson

Medlem
Airside är ju det här hotellets selling point. Annars kan man lika gärna ta sig till marinan 5km bort och ta ett dayroom på Sheraton.
 
Funderar att prova detta hotell airside för en resa i slutet på mars för att få sova lite mer än om jag bor landside. Landar runt 22 och flyger vidare runt 8.
 
Tack för info. Ska flyga till Sofia i ekonomi och jag måste vara säker på att jag får en säng. Kommer sy ihop resan nästa vecka.
 
Toppen