Senaste nytt

Dubai hotel kring påsk 2015

Hej,

Sökt runt lite, fanns många trådar om hotel i Dubai, en del nya, en del gamla.

Jag söker tips på hotell som är bra. Får gärna ligga nära strand där varken jag min sambo behöver bada i burka. Har div hotelkort via Amex Platinum (tex Carlson, Le Club Accor Platinum, SPG Gold och något Hilton kort).

2 personer, inga barn, 31/3 tom 7/4.

Kriteriet är strand.
Bra/ok hotel.
Inte kosta en förmögenhet, mer budgetresa denna gång.

Några tips?

Till detta finns ca 600k Amexpoäng, ca 35k EBC poäng att bränna.

De priser jag fått fram var way över budget via tex Amex resebyrå eller egna slagningar. Finns förvisso billiga hotel men är helt lost på läget och sen är det ju svårt att få till ett bra hotel + strand = billigt.

Tacksam för stalltips från proffsen då jag aldrig varit i Dubai tidigare.

Tack,

/Blomsternisse
 

Magnus_K

Medlem
Hur mycket budget snackar vi om?
Påsken är inte billig, bara en heads up :)

Hjälper gärna till och svarar på frågor kring hotell du kan tänkas ha!
 
Well, resan dit är ju helt klart prisvärd. Inte dyrt.

Hotellbudgeten, svårt svara på, jag hade någon vision om att det kostade ungefär som hemma men dom priser jag fått tillbaka har varit mer i paritet kring en njurtransplantaion eller två.

Hade hoppats på 1000-2000/natt ungefär.
 

Fedup

Medlem
Sofitel Dubai Jumeirah Beach är av bra kvalité till ett rimligt pris i Dubai. Ligger på runt 3000/natten.

1000-2000 kr/natt kommer du inte långt på i Dubai, men det finns självklart budgetalternativ även där. Jag tycker personligen det som är roligt med Dubai är de lyxiga hotellen - om det är något du bör lägga pengar på är det boendet.
 

Magnus_K

Medlem
Jag ska vara ärlig och säga att 1000-2000 räcker inte långt under påsken, bara så vi har rätt expectations.
Problemet med hotell i din prisklass inte har någon private beach.
Halva nöjet är att njuta på stranden med en kall pilsner, ja du förstår min tanke.
Man kan säkert hitta ngt på palmen men då ska ni också veta att beroende på vart på palmen ni bor så kan ni ha allt mellan 20-40min resa med trafik osv till och från stan.
 

Magnus_K

Medlem
En outsider du kan göra som är ett billigt alternativ där du får väldigt hög standard på både bad och hotell men som inte hjälper ditt poängtjänande är följande:
Du kan bo på ett hotell i stan som heter Jumeirah Emirates Towers. Ligger flertal bra resturanger osv runt om i det området och i DIFC (Financial Center).
Detta hotell ingår i Jumeriah gruppen och då kan du nyttja stranden hos deras syster hotell, Madinat Jumeirah.
Tänk på att det är påsk dock och att stranden kan vara busy.
Detta har ni hög starndard på båda håll.
 

Morgan

Medlem
Kolla Abu Dhabi som alternativ? En dryg timme bort med bil kan du bo på Shangri-La för under 2000/natt påskhelgen... Egen strand, tre pooler.
 
Toppen