Senaste nytt

Bodde på Marriott, betyder detta e-mail att jag kan ha fått poäng?

Jag bodde en natt på Marriott och vid incheckningen ombads jag fylla i namn, adress och e-mailadress. Jag är inte medlem i deras loyalty program och jag bad inte heller om att få bli medlem. Bara några timmar efter att jag hade checkat ut fick jag följande e-mail:

Marriott.png


Man får ju intrycket av att de har gjort mig till medlem och att de har gett mig ett medlemsnummer som slutar med 6399. Bör jag bry mig om detta e-mailet? Ifall jag tjänade poäng på min övernattning, som kan konverteras mot flygpoäng, tar jag gärna emot dessa, annars ser jag ingen mening med det. Hur kan jag se vilken "fare basis" jag hade på bokningen så jag kan ta reda på om den var poänggrundande?
 

AABack2ARN

Medlem
Japp, det verkar som om de har gjort dig till medlem. Alla bokningar gjorda på Marriott är poänggrundande under förutsättning att du har bokat dem direkt hos Marriott (inte via hotels.com eller andra motsvarande bokningssidor)

Jag tycker den där typen av "sign up" är lite irriterande. Jag vill själv välja om jag vill bli medlem eller inte.
 
Jag tycker det är ok att de gör mig till medlem ifall jag får poäng. Kan man konvertera Marriott-poäng till flygbolagspoäng? Beklagar om det är en elementär fråga men jag kan ingenting om hotellpoäng... Sedan nästa problem, eftersom de bara visar de sista 4 siffrorna i medlemsnumret så vet jag inte vad mitt medlemsnummer är. Om jag försöker logga in på deras hemsida vet jag inte vad mitt lösenord är och om jag klickar på "Glömt lösenordet" så måste jag bl a fylla i mitt medlemsnummer... Har ni tips? Eller ska jag skriva till kundsupport och fråga?
 

AABack2ARN

Medlem
Ja, Marriott har avtal med några flygbolag som gör att poängen kan konverteras till Miles. Har dock inte riktig koll på vilka flygbolag som finns i deras portfölj. Det är dock ganska dålig konverteringskurs har jag för mig.

Lite intressant problem om hur du skall få reda på ditt medlemsnummer... Skulle nog kontakta deras kundsupport.
 
Toppen