Senaste nytt

Grand Travel Award 2015

Jacob

Medlem
Ikväll är det dags för årliga Grand Travel Award, svenska resebranschens gala med utmärkelser inom ett 20-tal områden. Om lite drygt tre timmar kommer jag bege mig mot Grand Hôtel i Stockholm där det först kommer vara några seminarium och mingel för att sedan övergå till själva galan. Kl 19.00 startar prisutdelningen.

Förra året tog SAS hem storkovan, som bästa flygbolag inrikes, Europa och interkont. Vi får se hur det går för SAS i år.
Vinnarna i Grand Travel Award 2014 - Travel News

Värt dock att nämna att ett pris som "bästa flygbolag interkontinentalt" inte bara handlar om stolar och mat uppe i luften utan även om en massa annat från ett branschperspektiv. Priser, enkelhet att boka, IT-lösningar, support vid frågor och problem, svarstider, feedback från kunderna etc.
 

Jacob

Medlem
Årets nomineringar finns här:
Grand Travel Award - Nominera - Travel News

Kul att Charlotte Ljunggren, flygplatschef på Göteborg Landvetter, är nominerad som årets chef. Hon var med på vårt event i Göteborg för något år sedan, säkert några här som minns henne.

Även Annelie Nässén är nominerad som årets chef, försäljningsdirektör på SAS, som jag mött några gånger. Hon är duktig.
 

Jacob

Medlem
På plats i Grand Hotel. Lottie Knutsen pratar om ledarskap och krisarbete. Mycket intressant. Efter pausen är det seminarium med Ryanairs vice marknadschef.
 

Jacob

Medlem
Ryanairs tre fokusområden för närmsta fem åren: 1 Tyskland, 2 Skandinavien, 3: Östra Medelhavet (Grekland, Cypern, Israel etc).
Bara 4% marknadsandel i Skandinavien idag.
 

Jacob

Medlem
Ryanair kommer satsa på Transatlantic, men om kanske 4-5 år. Inte minst saknar man flygplan, och det är väntetid på nya.

Troligtvis lär det bli under ett annat namn, inte Ryanair, och säkerligen även med en enklare premium class utöver vanlig economy class.
 

Jacob

Medlem
Ingen omöjlighet att Ryanair kan komma till Arlanda. Beror på vilka slutsatser man drar i hur man bäst växer på den svenska marknaden.
 
Toppen