Senaste nytt

Har jag gått miste om Hilton HHonors poäng ?

Bibinski

Medlem
Hej !

Har hittills två stays på Hilton som det trillat in poäng för.
Vid tillfället då jag registrerade mitt HH-medlemskap så kunde man välja att få poäng till HH och valfritt FFP som de har avtal med. Då jag inte ville ha poäng på det sättet till mitt FFP så fanns där ett annat alternativ som hette Pionts + pionts. När jag loggade in igår natt för att kolla igenom mitt konto så märkte jag att jag missat att kryssa i någon utav de rutorna så frågan är här ifall jag gått miste om några poäng och om det går att kolla på något sätt ?

Har bara trillat in 4718 base points vilket är ungefär vad mina vistelser kostat.

Vänligen,
Bibinski
 
I specifikationen for de(t) pågældende ophold står der "50% Bonus on base points" hvis man vælger points + points
Skærmbillede 2015-02-11 kl. 10.30.33.png
 

Bibinski

Medlem
Då kan man anta att jag gått miste om extrapoäng då det endast står något om BP hos mig... Följande fråga blir då ifall det finns någon idé att ta kontakt med Hilton för att få dessa retroaktivt ?
 

agehall

Medlem
Om du vill ha hiltonpoäng, så skulle jag helt klart kontakta hilton och förklara situationen. Jag tycker inte det borde vara några problem för dem att kreditera extrapoängen i efterhand.
 

Bibinski

Medlem
Fick följande svar:

"Thank you for your inquiry regarding your HHonors account. We appreciate you taking the time to contact us.

I regret that we cannot add the bonus points for your stay as there was no earning style selected for the account on the date of check-out. If a member has not selected a preferred earning style in their HHonors profile, they will automatically earn only 10 HHonors Base Points (5 HHonors Base Points at Home2 Suites by Hilton) per eligible U.S. dollar spent.

While we are unable to add the bonus points for your stays, we have awarded your account with 2,000 points as a means of assisting you today.

If there is anything else we can assist you with, please do not hesitate to contact us. For immediate assistance, please click on the link below for the contact number of the Hilton Worldwide Service Center location nearest you."

Tycker de hanterar det väldigt snyggt ändå och är nöjd med utfallet men det kanske kan vara en läxa för andra nybörjare att inte glömma bort att sätta upp kontot korrekt så man inte går miste om poäng som jag nu ändå kommer göra fastän det svider betydligt mindre när kundtjänst är så proffsiga.
 
Toppen