Senaste nytt

Eurobonus "kundtjänst"

Är du nöjd med Eurobonus kundtjänst?


  • Total voters
    38

Marc

Medlem
***************************EDIT***************************
Mina erfarenheter gäller deras standardkundtjänst som är till för oss med Basic-/Silverstatus.
************************************************************

Jag har haft problem med poängöverföring i samband med öppnande av ett familjekonto och vid onlineshopping hos deras samarbetspartners. Jag ringde då till Eurobonus kundtjänst och blev minst sagt besviken.

Mina erfarenheter kan sammanfattas som följande:
  • De har inget CRM-system överhuvudtaget vilket innebär att de inte kan skriva anteckningar om ett ärende utan man måste börja om från ruta ett varje gång man ringer.

  • Det går inte att skicka e-post till dem, för att exempelvis sammanfatta en bakgrund.

  • De återkommer aldrig fastän de säger att de ska göra det.

  • De har inga befogenheter att fatta beslut och kan inte hänvisa till någon ansvarig person.

Jag skulle sammanfatta deras "kundtjänst" som ett team som läser rätt av vad som står på deras hemsida.

Någon som vet hur man ska göra för att komma i kontakt med någon som har åtminstone lite ansvar inom Eurobonus?
 
Last edited:
D

Deleted member 4971

Guest
Diamond supporten är snabb, har bra erfarenhet dom gånger jag varit tvungen att kontakta dom i något ärende.

sitter med telefonen, men visst går det att maila supporten.
 

Jacob

Medlem
Jag har sett EuroBonus-systemet "i verkligheten" och det är gammalt. Vi pratar svart bakgrund med grön text à la MS Dos. Däremot innehåller det alldeles för många bra funktioner för att byta det, inklusive en rad funktioner som faktiskt inte ens tagits i bruk än, plus förstås att det skulle vara väldigt kostsamt och tidskrävande att byta. De flesta här ser nog hellre investering i en ny stol i business class etc.

Men visst måste det väl vara enklare att maila EuroBonus så kan de kolla upp allt i lugn och ro. Åtminstone Guld/Diamond/Pandion har dedikerade mailadresser man kan skicka till.

När jag har ringt om EuroBonusärenden och personen inte kunnat lösa de tagit hjälp av supporten på Eurobonuskontoret i Frösundavik och sedan återkommit till mig när allt blivit löst.
 

Chrille

Medlem
Menar du vanliga SAS Customer Care?
Jag tycker kvaliteten är varierande, dels personberoende, men även vart du hamnar (beroende på tid på dygnet).
Det tråkiga med mail kontra att ringa är att mail ibland bara ger "halva" svaret, d v s ingen åtgärd utan bara onödig tidsförlust.
 
Ikke for at pege fingre af nogen her, men det er mit indtryk at de også får mange henvendelser om ting som er +- ligegyldige. Eksempelvis den klassiske "Jeg vil ikke noget specielt, men jeg giver ikke op før I skriver undskyld".

De få gange jeg har haft brug for hjælp har jeg altid fået hurtige og tilfredsstillende svar. Ja, der er absolut plads til forbedringer, men jeg synes ikke det er slemt.
 

agehall

Medlem
Det enda jag tycker man kan klaga på, är att det ibland tar oförskämt lång tid för dem att svara på ärenden. Men just de punkter som TS tar upp kan jag inte själv komma ihåg att jag råkat ut för.
 

Roger J

Medlem
För Pandion tycker jag situationen med medlemsservice har försämrats kraftigt efter outsourcingen. Tidigare hjälpte de till med "allt". Nu kan de inte göra något som inte passar in exakt och man blir hänvisad till Tallinn eller får svar att "Det går inte.". Ofta okunniga agenter som inte verkar ha någon "senior" att skicka vidare till. Tidigare var det absolut inte så utan man kunde be om hjälp med vad som helst som hade med SAS att göra och de tog tag i det. Vet att detta inte gäller alla här på forumet i och för sig.
 

RickardG

Medlem
Däremot innehåller det alldeles för många bra funktioner för att byta det, inklusive en rad funktioner som faktiskt inte ens tagits i bruk än
Bara av ren nyfikenhet - har du något spännande exempel på funktioner som de inte börjat använda än? Kanske något som kan förbättra för oss som kunder?
 

Jacob

Medlem
Bara av ren nyfikenhet - har du något spännande exempel på funktioner som de inte börjat använda än? Kanske något som kan förbättra för oss som kunder?
Jag var på besök hos EuroBonus för något år sedan i samband med alla nyheter som kom och såg då systemet på en av datorerna.

Systemet är från 90-talet och i praktisk mening är det väl så att få som var med när det togs i bruk är kvar idag. De hade börjat gräva lite i systemet och var faktiskt överraskade över hur mycket möjligheter som fanns, som de inte var helt införstådda i. Det är kanske inte modernt, utvecklat i en tid då allt såg ganska annorlunda ut, men tydligen är det ganska kraftfullt.

Jag vet inte exakt men skulle kunna tänka mig att alla olika kampanjer/promos/aktiviteter som varit senaste året är exempel på detta.
 
Toppen