Senaste nytt

Hotel i Philadelphia?

FF#1

Medlem
Ska till Philadelphia snart, undrar om det är någon som har erfarenhet av bra hotell där.

Har varit där några gånger men alltid bott mitt i ingenstans längs vägen i Swedesboro, där det finns ett Hampton inn och ett Holiday inn som är ok, men inte mer...

Tänkte försöka bo någon natt i stan något mer ståndsmässigt, någon som har nått tips?

Sen en lite OT fråga, hur är trafiken i Philly, är det mission Impossible att ta sig från city till södra sidan av floden på morgonen. I vissa städer i US är det ju omöjligt att köra i rusning, andra är helt ok. Någon som har koll?
 

SvartMjolk

Medlem
Jag bodde på Double Tree By Hilton mitt i stan för ungefär ett år sedan. Bokade billigaste rummet, men blev uppgraderad till en svit. Bra läge och trevlig personal.

Trafiken verkade flyta på rätt bra den dagen jag var där. Om jag minns rätt var det en torsdag. Kan ju vara ren tillfällighet dock. Jag brukar kolla maps.google.com för att se trafiken vid olika tidpunkter på dagen. Det brukar varna med rött om det står still. Så testa vid lämpliga tidpunkter och se.
 

MBA

Medlem
Ritz Carlton är toppen, och även hotellen på Rittenhouse Square som t ex The Rittenhouse Hotel och Sheraton
 

OliT

Medlem
Kimpton har två hotell i Philadelphia, Monaco och Palomar. Jag har inte bott på endera, men är generellt väldigt imponerad av Kimpton som kedja. De ser ut att ha riktigt vettiga recensioner också.
Jag kan starkt rekommendera att statusmatcha något guldkort till Inner Circle (högsta nivån i Karma Rewards) och boka med rate code TNC (ger 15% på flex-pris). Som statusmedlem är Kimpton riktigt grymma.
Om det som du säger är snart bör du också säga hemliga lösenordet "Warm Wool Mittens" vid incheckning, så får du lite extra gottigt - kan vara gratis parkering, gratis dryck, presentkort i restaurangen eller liknande.

Lägg gärna lite tid på att fylla i din profil om du statusmatchar - och önska gärna något lite halvgalet som amenity. Vet om folk som får en hel flaska bra whisky, flera lokalproducerade öl eller annat som väntar på rummet bara för att de önskat det.
 
Toppen