Senaste nytt

Vad är viktigast på hotellet?

trekker

Medlem
Visste inte riktigt var jag skulle lagga denna traden, men provar har - flytta den garna.

Efter traden om vad vi tycker ar viktigast i loungen tankte jag just pa vad som ar viktigast pa hotellet. Detta pga att jag just nu sitter och forsoker titta pa Liverpool - Spurs over natverket fran min slingbox hemma. Varfor har hotell sa USELT natverk? Detta ar det absolut viktigaste for mig (utover en bra sang och att rummet ar rent forstas).

Sa mitt viktigaste for hotellet utover en bra sang och att rummet ar rent: Snabbt palitligt internet.
 

bossefin

Medlem
Personal som är serviceminded, läge, rent, skön säng, hyfsat tyst, värme/ac, wifi, minibar i nu nämnd ordning. Badkar en bonus.
 

Magnus_K

Medlem
Att hotellet gör ett så pass stort avtramp att man vill dela med sig av det till andra på BC och hos nära och kära.
För att detta ska hända måste standarden (rum och resturang), läge och att dom har "eyes for details".
Att dom är service minded tar jag för givet när hotellet håller den standard jag söker.
 

GillBates

Medlem
1. Skön säng (helst med kuddmeny). Sofitel myBed ligger här etta, på min lista, följt av Shangri-la.
2. Bra Wifi
3. Lounge

Edit: Sofitels myBed-koncept används f.ö. på Air France La Premièr (jfmr Hästens och SAS)
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Frukosten ser jag som det viktigaste med hotellet, eller snarare den förmån som jag uppskattar mest. Lounge och dylikt är trevligt, men det har snarare en negativ effekt då man känner sig mer sugen att stanna kvar på hotellet, än att utforska resmålet.

Utöver en bekväm säng så uppskattar jag om rummet har en skön soffa eller fåtölj, exempelvis om man planerar att spendera mycket tid på rummet. Skönt att ligga och läsa en tidning eller ta en tupplur i soffan.
 

FF#1

Medlem
Att väja hotell för mig är som att välja rätt blad från en stor Schweizisk armekniv, rätt verktyg för rätt tillfälle. beror på om jag reser privat, med eller utan familjen. I jobb, själv eller i grupp.

1. Någorlunda rent, helt och säkert, har rätt hög tröskel men det är inte kul att bo i ett skitigt rum på ett hotel där det kryllar av gangsters mm...
2. Läget, antingen mitt i smeten eller längs rätt motorväg med bra parkering. Allt beroende på vad man är ute på för uppdrag
3. Lounge är trevligt, både om man åker i jobbet eller med familjen. Som fattig svensk är all "löneglidning" av godo... :)
4. Bra frukost, gillar att äta frukost länge och ser det som en bra start på dagen.
5. Poäng, är ju kul och ger möjlighet till fler gratis vistelser i framtiden.

Sen är det så olika vad som man gör. Om det är jobbresa och jag måste jobba på rummet så är bra nät, arbetsplats och stort rum viktigt. Är det en nöjesresa för att upptäcka nytt är det helt oväsentligt då endast ett fåtal timmar spenderas på rummet. Reser man i grupp och har lite tid på hotellet så är det ju trevligt med pool, relax och bra bar så man kan ungås med kollegorna.
 
Toppen