Senaste nytt

Ni som ramlar ur EBD hur länge räcker era poäng?

jsn

Medlem
Nu bör folk snart vara på väg in i sin andra period av EBD, och tyvärr kommer inte alla som varit EBD fortsätta vara EBD :( Ni som blir nedgraderade till EBG - hur lång giltighetstid har ni på era EB-poäng? Är det 5 år på alla poäng, eller har de poäng ni tjänade in innan ni blev EBD kortare livslängd?
 

niksal

Medlem
Nu är det väl ingen som testat i praktiken, men vad jag har förstått, så ska alla poäng få en hållbarhetstid på 5år från och med att man blir EBG igen.

Jag är varken EBD eller har någon som helst vetskap om hur det ligger till, men om detta faktiskt stämmer så är det ju ganska otroligt bra. T.ex. på Finnair är det väl så att om du faller ut från Platinum (där poäng inte heller förfaller) så blir även poängen gamla mycket snabbt (genast?).

Hoppas förstås att man får 5 nya år att använda dom, men det låter för bra för att vara sånt. Och låter det för bra, så....
 

jsn

Medlem
Som jag vill minnas så fick de som hade ny kvalificeringsperiod 31/1 resp 28/2 EBD "by default" när EBD introducerades den 1/4. Då bör det tyvärr kunna finnas medlemmar som inte återkvalificerar för EBD den 31/1-1/2, därav att frågan kommer nu. Själv kommer jag klara mig ett år till innan jag får reda på det "the hard way", men varför dra ut på ovetskapenonödigt länge...? ;)
 

Joshua

Medlem
Hmm, skall man tolka detta som att du är glad att du blir av med EBD-statusen 1 sept 2015? ;)

Njae glad ska man nog inte säga men som det ser ut nu är det inget som jag eftersträvar att uppnå på något aktivt sätt igen trots att jag passera guldnivån nu så får se.

Dock är sista ev moroten att se vad som skulle kunna komma här nu i q2 som "lovats" så hårt men jag tvivlar tyvärr
 
Toppen