Senaste nytt

Frågor angående kvalificeringsperiod - Eurobonus Guld

gustafsg

Medlem
Godmorgon ladies and gents,

Har ett par frågor angående Eurobonus Gold och dess kvalificeringsperiod, som jag gärna välkomnar svar på eftersom jag personligen är lite av en gröngöling på allt det här jämfört med er.

Frågorna lyder:

Kommer få ett guldkort donerat av en person som har kvalificeringsperiod till 31/04 2015, och kommer uppnå Diamant-status hos SAS. Kommer denne person att ha Diamant-status även under period 2015-2016?
Fråga nummer två lyder som följer:
Jag som kommer få guldkortet (atleast I hope), har kvalperiod mellan 01/08 till 31/07. Kommer jag kunna ha guldkort under den period som återstår fram till den 31/07 eller måste jag vänta på att uppgradera till guldkortet till den 1/8 i år?

Väl mött!
 

agehall

Medlem
Kommer få ett guldkort donerat av en person som har kvalificeringsperiod till 31/04 2015, och kommer uppnå Diamant-status hos SAS. Kommer denne person att ha Diamant-status även under period 2015-2016?

Kvalificeringsperiod för den som ger bort kortet är irrelevant.

Fråga nummer två lyder som följer:
Jag som kommer få guldkortet (atleast I hope), har kvalperiod mellan 01/08 till 31/07. Kommer jag kunna ha guldkort under den period som återstår fram till den 31/07 eller måste jag vänta på att uppgradera till guldkortet till den 1/8 i år?

Du kommer att ha EBG fram till Oktober 2015, dvs resterande innevarande period samt nästkommande+3 månader. Det är mycket smartare att ta emot ett kort direkt i början av ditt kvalår än drygt halvvägs in.
 

FF#1

Medlem
Det funkar så här, att du får guld resten av nuvarande period, nästa period + 3 månader.

För han som ger så gäller det att ge bort ett kort när han blir diamond innan hans period går ut, (om han nu inte har gett bort ett silver tidigare) samt sen ett till guld nästa period.
 

gustafsg

Medlem
För han som ger så gäller det att ge bort ett kort när han blir diamond innan hans period går ut, (om han nu inte har gett bort ett silver tidigare) samt sen ett till guld nästa period.

Med risk att dumförklaras;ett EBG till nästa period, innebär det att jag kan få ett ytterligare efter oktober nu i år eller är det enbart till oktober jag kan ha det och sedan måste vänta till nästa år?
 

FF#1

Medlem
Om han ger dit ett kort nu:

Du får omedelbart EBG, det gäller fram till 31/7, 1/8 så börjar din nästa period, då behåller du EBG. Det gäller sen hela den perioden samt 3 månader efter.

Det jag skrev ovan gäller din kompis. Han får ge bort ett kort per period. Så om han ger dig ett kort nu när han blir EBD så kan han ge någon annan ett kort till när hans nya period börjar.
 
Toppen