Senaste nytt

Ställen som inte tar Amex men Diners Club

MrShield

Medlem
Jag håller på att slutföra planeringen vilken kort-kombo som blir bäst för året.

Hur vanligt är det med ställen som inte tar Amex faktiskt tar Diners?
 

MrShield

Medlem
+ att man får 6000 poäng bara för att signa och göra ett köp :)

Men räknar nå EBG under året och därmed fortsätta ha det gratis.
 
+ att man får 6000 poäng bara för att signa och göra ett köp :)
Ja, annars hade det inte varit så stor idé :)

Bästa kort-kombo är för närvarande SAS Amex Elite tillsammans med COOP Mastercard MedMera Mer.
Amex för 2 x voucher och 20 EB per 100 kr, och COOPs kort där de inte tar Amex samt för att kunna få poäng på att betala räkningar. Nuvarande växlingskurs COOP-poäng-EB gäller dock bara till 31 mars (om jag minns rätt), därefter kan det ändras.
 

DrKlas

Medlem
Sedan Ikea började ta emot Amex igen är det av större kedjor bara sportbutiken XXL som jag vet tar emot Diners men inte Amex.
 

MrShield

Medlem
Ja, annars hade det inte varit så stor idé :)

Bästa kort-kombo är för närvarande SAS Amex Elite tillsammans med COOP Mastercard MedMera Mer.
Amex för 2 x voucher och 20 EB per 100 kr, och COOPs kort där de inte tar Amex samt för att kunna få poäng på att betala räkningar. Nuvarande växlingskurs COOP-poäng-EB gäller dock bara till 31 mars (om jag minns rätt), därefter kan det ändras.

Det är precis den kombo jag är på väg att teckna idag. Tyvärr råder ju en viss osäkerhet vad som kommer gälla efter 31:a mars. Men är det någon som verkligen vet något konkret om detta, eller är det "bara" det faktum att det står att nuvarande regler gäller till 31:a mars?
 
Coop/SAS har inte sagt något om ändring, bara att nuvarande kurs gäller till och med 31 mars. Men någon kampanj antydde försämring, typ "passa på att växla senast 31 mars till förmånlig kurs"
 

MrShield

Medlem
Aj tusan, det lät ju inte så bra.

Hur som haver beställde jag kortet tidigare ikväll, bara hoppas på det bästa, annars blir det snabbt avslut i början på april.
 
Toppen