Senaste nytt

En liten varning om OY-KBM

agehall

Medlem
SAS A340 med regnr OY-KBM har seriösa problem med strömuttagen ombord. När vi flög till IAD i torsdags funkade de varken i business eller i plus. Samma sak nu på hemresan igår. Personalen hävdade att det hade fungerat på deras utresa i lördags (sover inte personalen borta 2 nätter i USA??) men nu var det alltså trasigt igen.

På utresan hade jag verkligen räknat med att kunna ladda mina prylar ombord och det blev väldigt snopet när det inte gick. Det fanns möjlighet att få skicka fram prylar till cockpit där de tydligen hade ström, men det kändes lite dumt när det tar 2h att ladda min dator och då skulle det inte vara speciellt mycket tid kvar av flighten.

Så, om du ska resa med OY-KBM närmaste tiden, räkna inte med att det finns ström vid din stol.
 

fcx

Medlem
IFE i C är lite "shaky" också.
På ena resan funkade det bara under första halvan av resan. På andra resan var en del skärmar fast i permanent tänt läge. Personalen verkade dela ut läsplattor till de passagerare som klagade först.
 

Jonas C

Medlem
Intressant att de tillät folk att ladda sina prylar i cockpit, i synnerhet på en flygning till/från USA… Antar att det hade blivit ett helvete om man föreslog samma sak på United ;)
 
Intressant att de tillät folk att ladda sina prylar i cockpit, i synnerhet på en flygning till/från USA… Antar att det hade blivit ett helvete om man föreslog samma sak på United ;)
På en Flyvning med United i GF virkede strømmen i galley ikke - SÅ FA'en brugte da bare lige mit stik til at lade hendes elektronik op....
 

KeXx

Medlem
Problemet med läsplattorna nu är att vi bara levererar 2 st till alla TATL-flyg bortsett från OY-RKP som får 30 (detta p.g.a. det inte är en "orginalkärra" från SAS). Förr fick alla 5 plattor/flyg och RKP fick 10. Detta ändrades för ett tag sedan och jag personligen har svårt att se logiken i det hela från SAS.
Kan vara värt att tänka på om ni nu vill klaga och få en läsplatta på flygningen...

Men jag levererar det jag ska med glatt humör oavsett!
 
Toppen