Senaste nytt

Hur kreditera?

Climber

Medlem
Först och främst vill jag tacka för ett väldigt bra forum! Jag har som många andra här inne skrapat ihop till ett *A-gold med Aegean.

Nu när jag äntligen fått ihop till detta blir första resan en trip till Hong Kong med Qatar i affärsklass (bokningsklass I).

Flyger annars sällan med Oneworld och funderar på hur jag effektivast krediterar dessa poäng. Inser att det beror mycket på mitt resemönster etc. men tänkte kolla om ni har några generella tankar kring detta.

Har även fått för mig att det skall gå att kreditera Qatarflighter till Miles&More, stämmer det?
 

agehall

Medlem
Ja, det beror tyvärr helt på hur ditt resmönster med OW ser ut. BA Executive Club och AAdvantage brukar vara de två program det står mellan.
 

Dr. Miles

Expert
Vill du ha status inom oneworld efter din resa med Qatar Airways, tror jag att British Airways Executive Club (BAEC) är ett bättre val.
Du behöver bara 4 betalda flygningar med British Airways och 40 Tier Points till. (600 TP till BAEC Silver. Du tjänar 560 TP från din resa till Hong Kong med Qatar Airways i Business class.)

Vill du använda dina poäng till longhaul bonusresa i premiumkabin, tror jag att American Airlines AAdvantage är ett bättre val.
 
Toppen