Senaste nytt

Nimb Hotel Köpenhamn - Läckert hotell centralt vid Tivoli och centralstationen, med i SLH

rvarttinen

Medlem
Ett mycket trevligt centralt beläget designhotell i Köpenhamn. Personalen alert och allting är problemfritt – det är, med tanke på priset också, ett hotell av klassen ”du talar om vad du ville eller behöver så ordnar vi det”. Det går att boka den s.k. ”Suite Louise” – då bokas samtliga sviter och de blir som…
 

rvarttinen

Medlem
Skön recension. Jag har bokat en juniosvit den 27 februari. Ser verkligen fram emot det. Med tanke på priset förväntar jag mig att detta är en upplevelse utöver det vanliga.

Om inte annat är det nära hem, 900 meter, haha.
Kul! Tackar! Ser fram emot att få höra/läsa om hur du upplevde Nimb..!.. 900 m..?.. kanske kan jag PM:a dig nästa gång jag är i Köpenham?
 

Agö

Medlem
Jag har ju varit mycket på hotellet i sig. På den tiden Thomas Herman körde huvudrestaurangen var det klass på maten. Bar 'n' Grill tycker jag tyvärr inte håller måttet - allt som oftast tomt där och det finns bättre kött till rimligare pris i stan. Brunchen däremot, helt fantastisk, så ser verkligen fram emot frukosten.
 

Agö

Medlem
Ja, skapligt ställe minst sagt...

e92e419cbeec508f849d2590b793d0b9.jpg


2d7cda4fc871915ad73fa55ab77b618f.jpg


3b123da9450efbcb2881b314e5e8fc3a.jpg


683321ec5780d867c7b5717dbee66de2.jpg
 

Magnus_K

Medlem
Jag har ju varit mycket på hotellet i sig. På den tiden Thomas Herman körde huvudrestaurangen var det klass på maten. Bar 'n' Grill tycker jag tyvärr inte håller måttet - allt som oftast tomt där och det finns bättre kött till rimligare pris i stan. Brunchen däremot, helt fantastisk, så ser verkligen fram emot frukosten.
Brasseriet har också tappat i form.
 

Agö

Medlem
Brasseriet har också tappat i form.
Vi tog upp mat på rummet från brasseriet igår. Det var bättre än förra gången jag var där.

Överlag en makalöst bra hotellupplevelse. Vid ovan nämnda matbeställning ringde jag till receptionen för att beställa. Jag fick då svaret att de kommer upp och tar emot beställningen på rummet, vilket de också gjorde och därtill gav rekommendationer kring vin m.m.. Det har jag faktiskt aldrig upplevt tidigare. Den personliga touchen på detta ställe är nog svårslagen med tanke på de få rummen och den uttalade policyn kring detta. Juniorsviten i sig kändes som ett vardagsrum och vi saknade helt enkelt anledning att lämna den innan det var dags för frukost. Och ja, även den smakfull. Ett av de bästa hotell jag någonsin bott på (om inte rentav det bästa) - vilket det också ska vara till priset. Rasande hög klass.

Frukosten:

Februari 2015 044.JPG


Februari 2015 045.JPG


Februari 2015 046.JPG
 
Toppen