Senaste nytt

Eventuella problem med Codeshare bokning

Lollet

Medlem
Hej!

Jag är osäker på om dom här frågorna hamnar i rätt del av forumet, i så fall får någon mod flytta den.

Jag har gjort en bokning till USA med 3 andra personer (på samma bokning). Bokningen gjordes på Uniteds hemsida ( 016- etixNr). Vi ska flyga CPH-FRA-JFK, EWR-LAS, LAX-FRA-CPH. Så det är codeshare med Lufthansa.

Problem 1:
När vi gjorde bokningen så fyllde vi i mellannamn och allt som det står i passen. När bokningen var klar så hade första bokstaven från mellannamet trillat in i slutet på förnamnet på alla resenärer. Ex: Erik Joel Eriksson blev till Erikj Eriksson.

Problem 2: När jag loggar in på Lufthansa för att välja platser får jag upp meddelandet "Your flight selection was confirmed. However, the special requests could not be processed. Please contact the Service Center". Men när jag kollar bokningen på Lufthansas hemsida ser det ut som att jag har blivit tilldelad platserna jag valt för sällskapet trots meddelandet. Dock när jag loggar in på Uniteds hemsida visar den bara att en av personerna har valt sittplatser på Lufthansa flighterna. Det känns lite underligt?

Är "Problem 1" ett problem eller ska det vara så?
Bör jag ringa Lufthansa eller United för att välja platser eller kan jag lita på att Lufthansas hemsida visar rätt när Uniteds säger något annat?
 

fcx

Medlem
Ang det du frågade om ja... Sedan har du ju bokat codeshare och det kan ju ge allehanda andra problem som du säkert vet. Det är nog en större anledning att ligga vaken på nätterna och oroa sig. ;)

I sak korrekt, men just den här codesharekombinationen (JV över Atlanten) är nog en av de mest "säkra".
 
Toppen