Senaste nytt

Air France/KLM uppgraderings auktion

Pho

Medlem
Är det någon som provat "bid for an upgrade" på KLM eller AF?

Jag såg att jag fått erbjudande om detta på min nästa resa, men kan tyvärr inte hitta någon riktigt tydlig info om man även får högre poängintjäning eller några andra fördelar om man skulle vinna auktionen.

Tyvärr är det väl mest sannolikt att inte poängintjäningen ändras...
 

rvarttinen

Medlem
Har inte fått något sådant erbjudande, men jag undrar inte om den poängintjäning du får blir den som gäller för originalbiljetten. Så har det varit tidigare vid uppgraderingar (Economy -> Business). Men att få sitta bättre, bättre klass på det som severas, gå i prioköerna, etc. kan ju motivera ett försök i alla fall..!?.. varthän går resan?
 

Pho

Medlem
Har inte fått något sådant erbjudande, men jag undrar inte om den poängintjäning du får blir den som gäller för originalbiljetten. Så har det varit tidigare vid uppgraderingar (Economy -> Business). Men att få sitta bättre, bättre klass på det som severas, gå i prioköerna, etc. kan ju motivera ett försök i alla fall..!?.. varthän går resan?

Det skulle vara att få ett bättre säte då, men lounge och prioköerna får jag redan som platinum. Så antagligen skippar jag det denna gången, minimum budet är 289 euro och det är ju ändå en dag flight ner till mellan östern så det blir rätt ok ändå.

Om jag hade fått poäng för business hade jag nog övervägt en uppgradering...
 
Toppen