Senaste nytt

Hyrbil 3 veckor i Miami inkl 2 förare samt 5 passagerare?

Maja

Medlem
Har tidigare alltid hyrt via olika agenter då det alltid har varit billigare (och innan jag började surfa regelbundet här och inser att det kanske inte är det bästa).

Så vart tusan vänder jag mig nu när jag behöver hyra en bil för 4 vuxna + 1 barn där det ska ingå 2 förare. Upphämtning på MIA i juni och även återlämning där. Modell typ: Group V - Dodge Grand Caravan or similar (minivan).

Tips?

Hyr jag via BA så får jag en extra förare vad jag kan se? Dock är jag medlem i AAdvantage och där hittar jag inte att det ingår. Kan givetvis signa upp mig hos BA om det skulle vara en fördel bara för hyrbilens skull.

Aegean Gold, SAS är jag statuslös hos, TK blev det Classic Plus och Silver via Airberlin så vart vänder jag mig med min hyrbilsbokning för att få mest valuta för pengarna?

Tack på förhand!
 

Homer

Medlem
Jag har inte lyckats hitta något i bokningsbekräftelsen, varken med SAS eller BA, så de gånger
jag behövt extra förare har jag skrivit ut allt som bekräftar att de ska ingå utifall att...
På utlämningsstationen har de kunnat se att extra förare ska ingå.
 

Maja

Medlem
Jag har inte lyckats hitta något i bokningsbekräftelsen, varken med SAS eller BA, så de gånger
jag behövt extra förare har jag skrivit ut allt som bekräftar att de ska ingå utifall att...
På utlämningsstationen har de kunnat se att extra förare ska ingå.
Tack, det var precis min tanke också. Får vända och vrida och se om jag får till det. Inväntar bokning av lägenhet samt flygbiljetter innan jag kan boka hyrbilen. Många parametrar som ska stämma.
 

Glenn123

Medlem
Den där Avis-kampanjen om 4000 extrapoäng skulle jag inte lita blint på vad som står på SAS hemsida.
T&C på Avis hemsida:
-Valid for all rentals in Europe, Middle East and Africa
 

Maja

Medlem
Mm, såg också det och blev väldigt konfunderad...

Men om jag skiter i poängen så borde väl ändå priset stämma som jag får upp samt att jag får min extra förare utan kostnad? Eller har jag tolkat villkoren så som jag själv önskar att det vore?!?
 

Glenn123

Medlem
Jag har gjort en bokning med Avis i US(3+veckor). Via Avis "Eurobonusida" alltså Avis world.
Där står det att extra förare ingår och att det inte spelar någon roll om man klickar i extra förare eller ej.
Kryssar man i det så drar de av det vid uthämtning alt. återlämning. Jag klickade inte i det.

Fick priset i EUR vilket var lite annorlunda eftersom betalning är på plats. Senast fick jag USD.

EDIT: EUR
 

Homer

Medlem
1000 poäng och gratis extraförare får du alltid överallt

EuroBonus General Terms and Conditions
1. Offer of up to 15% off Avis leisure rates and up to 40% off Avis standard rates is valid worldwide, but level of discount various from country to country.
2. This offer is subject to availability.
3. Discounts may apply to all rental length (weekend, daily, weekly rates).
4. All discounts offers are subject to mandatory surcharges for the full rental duration
5. Minimum advance booking period of 24 hours applies.
6. Offer valid on all car groups, subject to availability at the time of booking.
7. Offer restrictions may apply at certain times in certain locations.
8. Prices vary by season and by Avis location.
9. Offer may not be used in conjunction with any other discount, promotion or offer and is subject to availability.
10. 1000 EuroBonus Extra Points is only valid when booking via www.avisworld.com/eurobonus
11. Only valid when your EuroBonus AWD number has been quoted. Your AWD code is located on the back of your card.
12. Simply make your reservation as normal and then request an additional driver to be added when you collect your car.
13. If additional driver is added at time of reservation you will see the additional cost.
The cost for additional driver will be removed when you collect your car.

14. Standard Avis Terms and Conditions apply.
Benefits for EuroBonus Customers
 
Toppen