Senaste nytt

Göteborg - New York - Ft. Lauderdale med United eller Expedia?

m96olsen

Medlem
Har precis bokat GOT- NYC-FLL med United (bara UA nummer bokar på united.com) med tanken att ha 100% intjäning till EB på resan. Dock märker jag att jag inte kan välja säten på de flesta legs då de flygs av LH eller AC. Reser med två barn i ekonomi så jag vill hitta "bra" platser.

Expedia har samma resa (med bra bokningsklasser) för samma pris, med respektive bolags flygnummer.

Finns det nån workaround för att lösa platsbokningen med United eller är det bästa att boka om?
 

mha321

Medlem
Har precis bokat GOT- NYC-FLL med United med tanken att ha 100% intjäning till EB på resan. Dock märker jag att jag inte kan välja säten på de flesta legs då de flygs av LH eller AC.
Expedia har samma resa (med bra bokningsklasser) för samma pris.

Finns det nån workaround för att lösa platsbokningen med United eller är det bästa att boka om?

Om benen flygs av ac eller lh så får du inte 100% normalt - du får de poäng du skulle fått om du bokat den på ac/lh kod, vilket sällan är fullt upp.

Det sagt - de gånger det hänt för mig har det alltid fungerat att ringa ac respektive lh för att fixa sätet. Uniteds website visar normalt både Uniteds reservationsnummer och lh/ac, så det brukar aldrig bara något problem för dem att hitta och ändra säte. Men ring till operating carrier, och inte till United.
 

chazzie

Medlem
Som @mha321 säger så kommer poängintjäningen att bli efter ACs och LHs intjäningstabell, och vill du hitta bra priser så har du gissningsvis low economy vilket get 100% på UA-opererade flighter, 50% på AC-opererade flighter samt 25% på LH-opererade flighter.

Trevlig resa!
 

m96olsen

Medlem
Tack för snabba svar!
Började kolla på seatingen på experflyer och noterade att bokningen, lufthansa och seatguru tycker att FRA-EWR (LH 402 April 1) ska vara en 747-8i men expertflyer visar seating för 747-400. Är det vanligt att det diffar?
 

m96olsen

Medlem
Kollade även med Lufthansa som säger att Seating bara kan göras vid incheckning. Blir nog att boka om så att vi inte hamnar för dåligt/utspritt.
 

Bergp

Medlem
Kollade även med Lufthansa som säger att Seating bara kan göras vid incheckning. Blir nog att boka om så att vi inte hamnar för dåligt/utspritt.

Bokat via United. Kunde välja sittplatser online hos Lufthansa i förväg, minns inte hur länge 24 eller 48h. Bokat i ekonomi. Har dom ändrat?
 

fcx

Medlem
Sist jag bokade:

Hos United på Unitedflygningar kan alla välja platser vid bokning

Hos Lufthansa på Lufthansaflygningar kan bara de dyrare bokningsklasserna i economy välja platser vid bokning (infördes förra året)
 

Bergp

Medlem
Hos Lufthansa på Lufthansaflygningar kan bara de dyrare bokningsklasserna i economy välja platser vid bokning (infördes förra året)

Något suddig kommentar från mig. Menade att man kan välja plats vid check in, vilket man kan göra online hos Lufthansa trots bokning via United. Såg nu att man kan göra detta 23h innan avgång.
 
Toppen