Senaste nytt

Hilton e-standby upgrade vs Hilton Gold upgrade

staff

Medlem
Har ett vanligt deluxrum pa Conrad Bangkok, och fick erbjudan om e-standby upgrade till Exec Room for 0 THB, vilket jag naturligtvis nappade pa.

Innebar detta att mina chanser till upgrade pga. HHG "tas ut" eller finns det chans till stacked upgrade?

Hade varit intressant med input ang. e-standby upgrade + status-driven upgrade.
 

Kricka

Medlem
Beror inte din e-stanby upgrade på just din status - dvs. de hänger ihop ?
Skillnaden är väl att du får veta i förväg att du kommer att uppgraderas i.st.f.
den glada överraskningen vid check-in ?
 

staff

Medlem
Beror inte din e-stanby upgrade på just din status - dvs. de hänger ihop ?
Skillnaden är väl att du får veta i förväg att du kommer att uppgraderas i.st.f.
den glada överraskningen vid check-in ?
Det later ju logiskt! Det ar ju bra att man kan sakra sin uppgrade sa har tidigt isafall.
 

agehall

Medlem
Nej, de sk NOR1-upgrades har inget med statusupgrades att göra och du kan få båda. Dock brukar hotellen försöka komma undan detta. Det finns en lång tråd på FT om detta.
 

RonnieK

Medlem
Nej, de sk NOR1-upgrades har inget med statusupgrades att göra och du kan få båda. Dock brukar hotellen försöka komma undan detta. Det finns en lång tråd på FT om detta.
Jag vill nog inte hålla med dig helt här. NOR-1 gör skillnad på silver mot guld/diamond, det står i villkoren/erbjudandet och "manualen". Sen kan hotellen välja att kategorisera rum lite olika. Det är ett verktyg för att automatisera för hotellen helt enkelt.

Sen kan man naturligtvis få ytterligare upgrade på plats på hotellet, både vid incheckning och under vistelsen ;)
 

agehall

Medlem
NOR1 SKA inte ha med statusuppgraderingar att göra. Så enkelt är det. Tyvärr tror många på hotellen att det är så dock, men det är en annan femma - de har fel.
 
Toppen