Senaste nytt

Hjälp med Bonusresa med Star Alliance member

Bridgeman

Medlem
Hejsan skulle någon vilja hjälpa mig med att finna 2 lediga platser (bonusresor) economy med något Star Alliance bolag till Auckland Nya Zeeland. Skulle bli mycket tacksam.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Auckland Nya Zeeland
  3. När vill/behöver du resa ut? 18 december 2015 +/- 1 dag
  4. När vill/behöver du komma hem? 8 Januari 2016
  5. Hur länge vill du vara borta? 3 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) ca 15000
  10. Vad är det viktigaste för dig? Så kort restid som möjligt
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Öppet
 
Har du registrerat dig som medlem hos ANA Mileage Club? Jag hittade lediga platser halvvägs (Tokyo & Shanghai), men tyvärr inte hela vägen till Nya Zeeland...
 
Först sökte jag på fel månad (maj istället för december) och då hittade jag lediga platser hela vägen så du kanske är för tidigt ute? Fast å andra sidan är det tung högsäsong när du vill resa så det kan bli svårt med bonusplatser...
 

chazzie

Medlem
Det kan vara lite lurigt att hitta routings, jag gillar att söka på 7-day availability så man ser hela veckan, men då går det endast att söka på direktrutter. Jag brukar söka först i ITA Matrix för att hitta routings och sen söka på leg för leg. T.ex. ARN-BKK-AKL så hittar jag den routingen med Thai och söker ARN-BKK på 7-day och sen BKK-AKL på en annan 7 day och försöker få ihop det =} På det sättet hittar man de möjliga vägarna det finns att ta sig till punkt B.
 
Toppen