Senaste nytt

När monkey class består av vattenbufflar och bokstavskombinationer

M

Monkey_Class

Guest
Titt som tätt händer det, då som oftast på nattflighten hem från BKK, att monkey class förbyts till en vattenbuffelklass med hela alfabetet över vad människor kan ha för bokstavskombinationer.
Nu senast i lördags så hamnade jag brevid en dam som hade ett seriöst ticksbeteende. Utöver en lätt antydan till "Toruettes" (med tanke på hur hon pratatde med sin resekamrat) så verkade hon även ha ett starkt revirbegär.
Så fort som jag råkade komma över en mm på hennes sida på armstödet, vilket i princip var omöjligt att undvika, så hoppade hon till och liksom "schasade" iväg min arm samtidigt som hon lät på något vis (kunde vara något på CPH danska :))
Det fick till följd att jag naturligt lutade mig mer ut i mittgången. Till saken hör att jag är redan som det är halvvägs ut då jag är ganska bredaxlad.
Med ens så förbyttes de traditionella "smekningarna" ut mot regelrätta frontal/distalangrepp mot min axel. Vi talar inte en liten touch med en ursäkt utan det var full karriär rakt in.
Det roliga var att inte en enda gång så fick man en ursäkt.
Ni vet hur det kan vara - man sitter och håller på att gå in i sleep mode så - bang. Å du blir störtpigg. 10 min senare så börjar du hamna i sleep mode igen och - bang.
Det må så vara - jag är tålig men på nattflighten hem efter en lång vecka vill man sova men det var stört omöjligt den här gången. Det verkade som kabinen var fylld med människor som någon gång längs med evolutionslinjen hade mött en vattenbuffel med tanke på hur de rörde sina höfter.
Vanligtvis så brukar jag ha ett ganska givande umgänge med Mr Gin and Tonic i loungen men den här gången kände jag inte för det av någon anledning. Mr Gin brukar ge 3 fördelar:

1. Sömnpiller.
2. Minskad "stöt"känslighet.
3. Neanderthalaren i mig brukar hamna i ett filosofiskt mode med acceptans som resultat

Men den här gången så var Mr Gin inte närvarande och då slog min analytiska och resoluta sida till och jag körde en pow wow med personalen i galley och när strategin var lagd så utfördes den.

Det hela slutade med att jag hamnade bredvid en ursöt Thailändska som inte kunde sova så det blev ingen sömn för mig likväl :)

Det kostar att ligga på topp i att följa en resepolicy :)
 

Valley

Medlem
Eller en fransk "Animal Class" där man bokstavligen kan umgås med höns. Fast....... kan ibland vara mer intellektuellt att föra diskussioner med något som kacklar :)
 

Dr. Miles

Expert
Monkey_Class skrev: "Har dragit ihop 107 000 p sedan 5 dec - bara i Monkey"
Detta är inte avståndet han/hon hänvisar till utan intjänade poäng (jag gissar att p betyder poäng), därför kan det hända att flugna avståndet kan vara ännu längre (med 0-75% intjäning). :eek:
 
Toppen