Senaste nytt

Norwegians premium kabin?

Tokertom

Ny medlem
Firman har beslutat att låta oss själva boka våra reser till Asien och USA. Förutsättningen är att vi bokar economy :(
Dom räknar dock in Norwegians premium cabin till detta (premium economy på andra bolag fick vi nej på). Är det någon som har åkt deras premium på long haul och kan berätta hur stolarna och servicen är?

Är det värt att skippa poängen man hade fått på en Star Alliance eller OneWorld flygning?
Tack på förhand för eventuella svar!
 
Mestadels flyger jag Thais PE mellan Bangkok och Sverige. Var jag köper biljetterna beror på årstiden då Thai har billigare biljetter från Sverige under lågsäsong.
För att komma i takt med detta, flyger jag enkelresa 2ggr per år med Norwegian PE.
I november betalade jag SEK 3990 för PE mellan Stockholm – Bangkok.
Utmärkt service och punktligt flyg.
Har provat Qatar Airways som alternativ till Stockholm.
För mig som är 188cm är detta inget alternativ pga urselt benutrymme.
Man kan ha olika åsikter om Norwegian, men för oss som måste betala själva eller har restriktioner på biljettpriset, erbjuder Norwegian PE ett bra och billigt alternative till vanlig ekonomi.
Ytterliggare en fördel är diretkflyg från Arlanda.
 
Agehall, håller med dig om planet är försenat eller inställt.
Peppar peppar, klarat mig 3ggr nu utan problem förutom ett byte av plan till EuroAtlantic B777.
 

Carl

Medlem
Jag hade nog ändå satsat på tex SAS. Vist får du bättre komfort på DY men det är oxå allt.
Några fördelar med SK eller andra bolag
* Du kan välja dag till skillnad från DY som kör 2-3 dagar /vecka
* Du får den service du förtjänar när något oförutsett inträffar
* Du får poäng på dina resor som du kan använda till att uppgradera en biljett
* Bättre service ombord (generellt)
* Bätre nätverk, NYC kanske inte är din slutdestination och då måste du resa på olika biljetter och med DY inblandat så är det ett lotteri om kommer fram som planerat. Kanske inte aktuellt i just ditt fall

Trevlig resa
 

FF#1

Medlem
Om ni nu får boka PE på Norwegian, testa att deala till att ni får testa optiontown på sas och låta firman ta det.
Det blir ju en mycket bra deal på en uppgradering från billigaste go, till plus.
Skulle inte åka norwegian på jobbresa, för stor risk att bli strandad jämfört med att flyga ett nätverksbolag.
 
A

Aurora

Guest
Hvorfor skulle man ikke kunne bestille premium economy hos Turkish Airlines, Lufthansa, SAS etc - hvis det godtas hos Norwegian?
Personlig ville jeg aldri godtatt at arbeidsgiver ville ha meg til å fly Norwegian International av samme grunn som jeg ikke flyr Avies eller setter meg inn i en buss med en sjåfør påvirket av alkohol: livet mitt er verdt mer enn å ta slike risikoer.
 
Hvorfor skulle man ikke kunne bestille premium economy hos Turkish Airlines, Lufthansa, SAS etc - hvis det godtas hos Norwegian?
Personlig ville jeg aldri godtatt at arbeidsgiver ville ha meg til å fly Norwegian International av samme grunn som jeg ikke flyr Avies eller setter meg inn i en buss med en sjåfør påvirket av alkohol: livet mitt er verdt mer enn å ta slike risikoer.
Jeg tror ikke der er nogen der er i tvivl om at Du afskyr Norwegian, men skal vi ikke lige holde tingene på et rimeligt niveau. "Påvirket af alkohol" - come on! Hvis du nu havde skrevet træt så fair nok, men det andet er jo en helt skæv sammenligning.

Og husk nu på at SAS langtfra har en fejlfri historie - hvor mange "hull loses" har Norwegian?
 
Toppen