Senaste nytt

Preclearance på Arlanda?

fcx

Medlem
Sen är ju frågan om detta kommer att finansieras med Svenska skattepengar?

Så lär det ju bli, direkt eller indirekt.

Det är väl SK, DY, DL och UA som flyger till USA från Arlanda. DY vill givetvis inte betala för detta. DL flyger så sällan. UA kanske är intresserade, men de lägger nog hellre resurserna på någon annan flygplats inom Europa. Återstår SK.
 

Jonas C

Medlem
Så lär det ju bli, direkt eller indirekt.

Det är väl SK, DY, DL och UA som flyger till USA från Arlanda. DY vill givetvis inte betala för detta. DL flyger så sällan. UA kanske är intresserade, men de lägger nog hellre resurserna på någon annan flygplats inom Europa. Återstår SK.
I sådana fall får vi hoppas att SAS flyttar IAD och SFO till Stockholm.
 

Matsson

Medlem
Ett utmärkt konkurrensmedel. Kanske kan fler välja SAS via ARN, och SAS kan lägga till fler destinationer. Självklart skall skattemedel bekosta detta, kan ge mycket mer tillbaka än vissa andra statliga transföreringar och stödformer:)
 

mha321

Medlem
I sådana fall får vi hoppas att SAS flyttar IAD och SFO till Stockholm.
Det var väl å andra sidan ett rykte om att det skulle bli preclearance på cph också för några månader sedan?

Men visst, jag sällar mig definitivt till de som hoppas! både på preclearance och på flyttad sfo :)
 

mjulven

Medlem
Jag gissar att ingen här är emot? Om regeringen vill utveckla Arlanda ytterligare är detta helt rätt väg att gå. Skulle man få önska så skulle SAS flyga till ytterligare en United hub i USA. SFO/LAX vore lämpligt med tanke på att SAS flyger till en hub på östkusten och en som ligger lite längre in i landet.
 

NotRyan

Medlem
Jag gissar att ingen här är emot? Om regeringen vill utveckla Arlanda ytterligare är detta helt rätt väg att gå. Skulle man få önska så skulle SAS flyga till ytterligare en United hub i USA. SFO/LAX vore lämpligt med tanke på att SAS flyger till en hub på östkusten och en som ligger lite längre in i landet.
Gissar att det skulle bli ramaskri i Köpenhamn med fackmöten i peak ifall det skulle ske....
 

AABack2ARN

Medlem
Skulle kunna vara bra. Jag tror nog DY skulle kunna vara intresserade eftersom det skulle öka deras konkurrensförmåga ännu mer med tanke på deras målgrupp.

Värt att notera är att detta ökar anslutningstiderna ganska kraftigt har jag förstått det som vilket kan vara negativt för dem som inte startar resan i Stockholm.

Allra bäst vore om USA såg till att ha bra och smidig immigration på hemmaplan så att man konsekvent skulle klara en transfer där på 60-90 minuter.
 
Toppen