Senaste nytt

Sökes: Göteborg - Frankfurt 16feb till 21feb

ollek

Medlem
Hej!

Jag behöver ta mig till Frankfurt från troligtvis Göteborg den 15 januari på kvällen (även en väldigt tidig flight den 16 är ett alternativ) för att positionera mig inför Frankfurt - Nagoya 16 feb 13.30 och sen hem från Frankfurt till Göteborg eller Stockholm den 21 februari. Landar 16.40.

Har haft lite svårt att hitta biljetter till ett så billigt pris som jag hade hoppats på. Har ca 60.000 EB-poäng som eventuellt kan användas till det här. Helst skulle jag flyga GOT-FRA direkt med LH, speciellt på vägen hem men tycker att det är onödigt dyrt. Jag har inget problem med att mellanlanda.

  • Varifrån vill du börja din resa?
Göteborg
  • Var är din destination?
Frankfurt
  • När vill/behöver du resa ut?
Söndagen den 15 februari på eftermiddagen
  • När vill/behöver du komma hem?
Lördagen den 21 februari på kvällen, landar 16.40 från Japan
  • Hur många personer som skall resa?
Jag, under 26 så ungdom på SAS är ett alternativ
  • I vilken kabinklass?
Det billigaste, antagligen ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Helst Star Alliance men just nu så är pengarna prioriterade.
  • Vad är din budget? (per person)
Max 1500kr t/r eller EB-poäng
  • Vad är det viktigaste för dig?
Tråkigt nog priset
 

ollek

Medlem
Sök Landvetter - Köln istället för Frankfurt

Tack för tipset! Har jag förstått det rätt att om jag då bokar en biljett Landvetter - Köln via Frankfurt och sen vidare med tåg kan jag även checka in bagage som jag hämtar ut och sen skippa tåget?

Om jag bokar en t/r på det sättet blir det något strul om man inte är med på tåget, eller får man en tågbiljett och en flygbiljett separat?
 

marbe166

Medlem
Tack för tipset! Har jag förstått det rätt att om jag då bokar en biljett Landvetter - Köln via Frankfurt och sen vidare med tåg kan jag även checka in bagage som jag hämtar ut och sen skippa tåget?

Ja, du får hämta ut ditt bagage på AirRail-terminalen i Frankfurt, den ligger på väg mot järnvägssstationen (Frankfurt Flughafen Fernbanhof, spår 4-7). Sen kan du bara låta bli att gå ner till tågen.
 

ollek

Medlem
Tack för hjälpen! Lutar åt att satsa på det, nu har jag ett problem som jag undrar om det skulle kunna ställa till det.
Det är ju så att jag kommer resa vidare från FRA på en annan Lufthansa bokning. Alltså är det ganska lätt att jag se att jag kommer vara i luften samtidigt som tåget åker på hemresan. Kommer det ställa till problem?
 
Toppen