Senaste nytt

ID pappersbiljetter

Status
Stängd för vidare inlägg.

myhell

Ny medlem
Hej alla,
Någon som har POSTadressen till SAS ID-biljettsavdelning? STO-ID, osv kanske?
Jag fann, vid städning bakom spisen, SK ID-biljetter för ca 1.000 SEK (samt ID JZ för ca 2.500 kr - snacka om att känna sig dum i huvudet....). Nu ska jag alltså försöka få dessa refunderade. Ja, jag förstår att det med 99,9% blir NEJ men det kostar ju inte mer än ett porto....
 

myhell

Ny medlem
tack för svar. Jodå, jag vet allt att man ska kontakta sin egen ID-avdelning. Men nu biljetterna är alltså rätt gamla och jag är inte längre anställd på JZ. Vi hade ett specialarrangemang där vi fick ID R2A (med 6 mån + 1 dags ansenitet) eftersom SK ägde en del av JZ på den tiden. Mao har jag ingen att vända mig till. Planen är att bara posta dem och låtsas som att det är självklart att de ska refunderas - psykologi. Att ringa runt är sas be om ett NEJ!
 
Last edited:
Papirbillet fra Skyways!? Det er vel nærmere en antikvitetshandel du skal i for at få dem byttet...

Jeg mener at dagens ID-billetter (e-tix) skal anvendes / refunderes indenfor 12 måneder af udstedelsedatoen så jeg tror dit gæt på 99,9% er alt for højt sat.
 

myhell

Ny medlem
Det var alltså inte Skyways-biljetterna (dessa kastade jag direkt - typ kräva pengar av en död....) jag skulle pröva med. Det var SK(!) ID för ca 1.000 SEK. Men visst, 99,9% är nog för högt i alla fall....
 

myhell

Ny medlem
Jag har fått fram adressen. STO-IK stämmer f ö men de har tydligen flyttat till ARN av postnr att döma. Tack för hjälpen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen