Senaste nytt

Budget Car Rental USA via SAS hemsida inloggad som EBG

Conrad

Medlem
Tar risken att det blir flyttat till Hyrbils topic:et men det var kopplat till en SAS bokning.

Det var några veckor sen jag gjorde en hyrbilsbokning på SAS hemsida inloggad som EBG. Förr kunde man välja hyrbilsbolag men inte nu längre (extremt trogen AVIS genom åren). Nu har jag en class G hos Budget (läs; Premium..ja ja typ Lincoln TC) för $261 för en vecka (om en vecka) med hämtning/lämning IAD. Har fått bokningsreferens (SAS) och kan även gå in på Budget och se bokning. Ser ok ut där det verkar som det viktigaste ingår. Vad som var så nice med EBG bokningar hos Avis i USA var aldrig aldrig något strul vid disken. Har man samma tur nu månne?

Synd man inte kunde välja längre. Förvisso man kunde säkert logga in som AVIS Pref men jag har inte tid/orkar inte göra det nu.

Nån med erfarenhet med det nya upplägget?

PS Ta bort om jag missat någon tråd där info om detta finns. Om inte kan jag rapportera snart. DS
 

agehall

Medlem
Vad menar du med "välja hyrbilsbolag"? När jag utnyttjat EBG-rabatterna har jag bara tagit rabattkoden och använt den på resp bolags hemsida.

Fö har Avis just nu en kampanj (som jag tror tar slut idag!) som ger 20% rabatt.
 

Conrad

Medlem
Vad menar du med "välja hyrbilsbolag"? När jag utnyttjat EBG-rabatterna har jag bara tagit rabattkoden och använt den på resp bolags hemsida.

Fö har Avis just nu en kampanj (som jag tror tar slut idag!) som ger 20% rabatt.

Ok men logga in på vår kära SAS och kolla så för står du vad jag menar. Som jag inledningsvis frågade så efterlyser jag de som har erfarenhet av SAS Hyrbilskoppling.
 

agehall

Medlem
Näe, jag förstår faktiskt inte alls vad du menar. Jag har aldrig gjort detta tidigare och när jag loggar in nu, så ser jag Avis, Hertz och Sixt som alternativ. Kan du ta ett par screenshots som visar vad du menar?
 

Conrad

Medlem
Det är jag som inte kollat riktigt för nu ser jag (någon bevisande screendump kan jag inte lägga ut). Till mitt försvar säger jag att den gamla hemsidan klickade man på AVIS loggan och kom på så sätt in vill jag minnas men kan ha fel där med. Nu börjar man med var man vill hämta bilen så att säga och det är nog inte så dumt. Jag tror jag håller mig till min Budget bokning och rapporterar under Hyrbilar senare för de som höra om IAD hyrbilsuthämtning/lämning erfarenheter.
 

agehall

Medlem
Måste erkänna att jag fortfarande inte förstår vad det är du gör på SAS sida. Jag har uppenbarligen missat någon funktion där...
 
Toppen