Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Mike@GOT

Medlem
Okej, då är jag med. Något liknande hände Widerö någon gång i somras har jag för mig, och då fick de ju vackert förflytta sig till kärran med rätt reg :)
 

niksal

Medlem
Fick för ett par timmar sen meddelande av SAS att SK1724 är avbokad imorgon och jag är ombokad via ARN till HEL från CPH. Smidigt ombokat, men landar 21.15 istället för 19.50 vilket innebär att jag inte säger god natt åt min son. Efter 4 dagar i Danmark känns det illa.
 

011430121

Medlem
Fick för ett par timmar sen meddelande av SAS att SK1724 är avbokad imorgon och jag är ombokad via ARN till HEL från CPH. Smidigt ombokat, men landar 21.15 istället för 19.50 vilket innebär att jag inte säger god natt åt min son. Efter 4 dagar i Danmark känns det illa.
Tråkigt att inte kunna säga godnatt till sonen, men 1 timme 25,minuters senare ankomst får man inte klaga på, speciellt när man får information dagen före.
 

ski

Medlem
Nej, det var inte så. Felet upptäcktes förstås, troligvis när boarding inleddes. Det i mitt tycke märkliga var att man då väljer att göra ett planbyte i stället för att låta besättningen knalla över till rätt gate. Men det kan ju som du skriver, finnas andra faktorer som spelar in....
Konstigt nog upptäcktes det först när man inte fick loadsheet och då gissar jag att man räknade med att det gick snabbare att fylla upp planet med oss som redan var på plats som skulle åka SK003. Det tog dock lång tid innan flighten kunde ca öppnas för boarding igen i systemet. Många missar i kedjan som jag gissar lett till många diskussioner både hos SAS och Swedavia.
 

Nystrom

Medlem
Konstigt nog upptäcktes det först när man inte fick loadsheet och då gissar jag att man räknade med att det gick snabbare att fylla upp planet med oss som redan var på plats som skulle åka SK003. Det tog dock lång tid innan flighten kunde ca öppnas för boarding igen i systemet. Många missar i kedjan som jag gissar lett till många diskussioner både hos SAS och Swedavia.

Jag var med på den turen och jag pratade med markpersonalen i Luleå efteråt. Det mesta gick snett den morgonen. Gatepersonalen gick till fel gate, besättningen klev på "fel plan", man tankade " fel plan" och lastade "fel plan". Stora boven i soppan var att ingen, på någon position, kollade planets registrering. Man upptäckte det hela med uteblivet loadsheet och då tog kaptenen, efter konsultationer, beslutet att fylla upp planet med SK003 passagerare i stället för att göra proceduren med ombordning, omlastning samt ny tankning. Planet lyfte 0705, en timme försenat.
 

Singapore

Medlem
Flög med SAS mellan ARN-KLR förra veckan. Flygningen utgjordes dock av Jet Time besättning då man ingår i ett sk wet lease-avtal. De två unga flygvärdinnorna tramsade och skrattade hysteriskt igenom hela säkerhetsgenomgången samt samtliga announcements. Flygvärdinnan som pratade i högtalarsystemet fick fram ungefär var 3:e ord. Har aldrig varit med om det det tidigare. Ruskigt pinsamt , oprofessionell respektlöst mot passagerarna. Så får det inte gå till.
 

j-n

Medlem
Flög med SAS mellan ARN-KLR förra veckan. Flygningen utgjordes dock av Jet Time besättning då man ingår i ett sk wet lease-avtal. De två unga flygvärdinnorna tramsade och skrattade hysteriskt igenom hela säkerhetsgenomgången samt samtliga announcements. Flygvärdinnan som pratade i högtalarsystemet fick fram ungefär var 3:e ord. Har aldrig varit med om det det tidigare. Ruskigt pinsamt , oprofessionell respektlöst mot passagerarna. Så får det inte gå till.

Jag tycker difinitivt att du ska skriva om detta till SAS. De köper ju in en produkt som ska levereras på ett proffsigt sätt och gör det inte det måste de få reda på det.
 

Meazza

Medlem
Hade två inrikesresor t/r (4 flighter) i veckan. Resorna var bokade av min uppdragsgivare, men såsom EBG så loggade jag in och valde nödutgångsplatser på samtliga flyg.

När jag sen skulle checka in för första flighten så hade jag inte längre någon platsreservation, och efter att ha valt en ny plats (självklart fanns ej plats med extra benutrymme kvar) så stod jag som EBB på boarding passet. Jag ringde då SAS, som inte riktigt kunde förklara varför min status hade hoppat ur systemet (och tagit mina reservationer med sig...). Jag bad då över telefon om hjälp med nya platser med benutrymme då jag har längdmässiga skäl till det. Det fanns inte till återresan men till nästa t/r så skulle det vara ordnat.

När det var dags för nästa resa så visar det sig att jag är bokad på raden BAKOM nödutgångarna både tur och retur, och att platserna på första flighten var besatta av andra. Av fyra flighter så fick jag således bara resa någorlunda bekvämt på den sista av dem.
 
Toppen