Senaste nytt

Shangri-La Hotel Manila

LarsCph

Medlem
Skal bo 2 nætter på Shangri-La Manila her i slutningen af januar under en kort tur (ud og hjem samme uge) derud - glæder mig til at opleve det :)
 

GillBates

Medlem
Skal bo 2 nætter på Shangri-La Manila her i slutningen af januar under en kort tur (ud og hjem samme uge) derud - glæder mig til at opleve det :)
Valde att bo på The Peninsula i Manila efter att ha spenderat en vecka på Shangri-La Mactan (Cebu). Så jag vet inte mycket om dom i Manila, men gällande Mactan-resorten så kan jag säga att inledningsvis upplevde den som ett Ving Blue Village med mängder av ungar överallt (jag hade själv med mig två så jag skall väl egentligen inte klaga.....). Och visst var det mycket människor på hotellet, men också väldigt mycket personal som var otroligt alerta, trevliga och tillmötesgående! Aldrig några problem med någonting. På stranden, som kanske inte var väldigt badvänlig, men å andra sidan erbjöd mycket bra snorkling, vek personalen sig dubbel för att fixa solstolar, handdukar och vatten. Nyårsfesten som anordnades av hotellet gick heller inte av för hackor. Inte heller fyrverkeriet! De väntade in så att övriga resorts i närheten skulle ha skjutit klart innan de drog igång en 15-minuter lång orgie i raketer :).
För övrig blev barnen sjuka under vistelsen (ett snabbt sjukdomsförlopp som jag förmodar var matförgiftning). Detta fixade hotellet fantastiskt bra med sköterskor som tittade till barnen, mat/frukt som skickades upp på rummet osv. Dessutom så fick jag, när jag hade kommit hem, ett brev från chefen över restaurangerna, med en undran över hur våra barn (namngivna i brevet!) mådde. Han förklarade också hur de hade gått igenom hela matkedjan (leverantörer, temperaturer m.m) för att säkerställa att dom gör allt för att fel skall minimeras. Mycket snygg gest!

Så mitt inledande intryck ändrade sig ganska snabbt till att jag verkligen tycker att Shangri-La levererade. Bara frukosten på restaurangen Aqua (á la carte med beef tenderloin benedict bla), smoothies till perfektion och service på topp.........

Tror och hoppas att du får en toppenupplevelse!

PS. Sedan är ju inte omgivningarna runt hotellet de roligaste. Man känner sig ju nästan rädd när man tar sig utanför grindarna. Dessutom blir man ju nästan lite äcklad av hur bra man själv har det när man ser lokalbefolkningens situation......

Edit: Pingar @NotRyan som jag tror har erfarenhet av Shangri-La i Manila (Makati)
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Hej!

Jag har bara åkt förbi Makati Shangri-La, aldrig bott där, men det lär vara det bättre av dom två Shangri-La som finns, EDSA och Makati. Jag bor på Hotel Jen (gamla Traders Hotel) på Roxas Boulevard varje gång jag är i Manila (senast över nyår) vilket är ett bra hotell i Shangri-La kedjan.

Mvh
/NotRyan
 

LarsCph

Medlem
Tak for jeres input - jeg vender tilbage med hvordan det er. Det er en arbejds-relateret tur og med den korte tid dernede (ankommer mandag kl 16 og flyver retur torsdag kl 00.10 - med Emirates) bliver der nok ikke meget tid til sight-seeing. Men det bliver nu alligevel spændende - det er min første rejse til Østen :)
 

LarsCph

Medlem
Nu hjemme igen efter en kort tur til østen :) Det er bestemt et fint hotel og fra mit værelse som var på øverste etage (28) var udsigten bestemt mere end godkendt. Jeg havde et "Deluxe Room" hvor man lover magnificent view - og det var der. Derudover syntes jeg ærlig talt at værelset var til den lille side og ret ordinært i indretning. Der var et OK badeværelse med separat bruser og badekar - det er et plus, jeg elsker en tur i badekar inden sengetid. Desværre et badekar i lav højde. 2 store senge, arbejdsbord og en lille sofa med sofabord. Der var ikke noget som ikke virkede og alt var pænt og rent. Alt i alt er værelset godkendt, men så ikke mere - og næste gang jeg skal derud i 4 uger er hotellet definitivt strøget fra listen til fordel for et "serviced apartment hotel" i samme område hvor der bare er mere plads uden at gå så meget med kompromis med resten. Prisen var høj uanset at jeg havde fået en rate med transfer fra lufthavnen og morgenmad inklusive.

Personalet på hotellet er fremragende, super service, venlige, imødekommende på den gode måde. Men sådan var det egentlig mange steder hvor jeg nåede forbi derude.

Et par billeder ud af vinduet fra værelset - udsigten var klart det største plus!


10827984_10204528742431952_4527142684865747957_o.jpg 10348857_10204528743231972_7603848588641694602_o.jpg
 

LarsCph

Medlem
Shangri-La er jo i gang med at bygge nyt herude - det er skyskraberen til venstre. Det kommer desværre nok til at ligge lige langt nok væk i forhold til kontoret herude til at det giver rigtig mening at bo dér. Og så tænker jeg at de øverste etager nok er af en værelsestype som næppe er helt forenelig med firmaets rejsepolitik :)

DSC_2507-HDR.jpg
 
Toppen