Senaste nytt

Stockholm -> Los Angeles // San Fransisco - Stockholm

henke12

Medlem
Då var det dags att boka sommarresan till USA där det är tanken att vi ska bila runt lite i Kalifornien i ca 15-18 dagar, Mycket trevligt!

Vi är 2st(till att börja med) på denna resa. Mitt resesällskap är måttligt road över premiumresande men han är inte helt tappad bakom en vagn då han både samlar EB-poäng, kan tänka sig mellanlanda och inte vill åka Norwegian(kan eventuellt vara pga att jag inte följer med då) :)

Priset blir på så vis viktigt, 1-2k extra kan jag nog rättfärdiga genom att gästa honom till lounger och att han får några stackars EB-poäng :)
Det kvittar vilket håll vi bilar så huruvida vi landar i SF eller LA spelar ingen roll.

Bonus om det finns möjlighet till uppgradering med poäng/cash!

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? San Fransisco/Los Angeles hem från Los Angeles/San Fransisco(dvs openjaw)
  • När vill/behöver du resa ut? 14/15/16 juni
  • När vill/behöver du komma hem? mellan 28 juni och 3 juli
  • Hur länge vill du vara borta? ca 15-18 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Eco (ev Premium eco för mig)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance helst!
  • Vad är din budget? (per person) Max 7500kr,
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Biljettpris
    • Inte för långa layovers
    • Bonus om man kan uppgradera/köpa P.E på samma avgång
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nope!



Har kikat på Expertflyer / ITA och hittar priser med LH/LX för runt 7kMin kompis däremot är inne på Virgin via London vilket jag inte är så upphetsad över :)Har svårt att tro att det ska komma någon schysst kampanj med Juni som avresemånad heller.

Några ideér/kommentarer?
:)
 

Malu

Medlem
Haha - verkar som det här är en populär resa just den här tiden. Jag vet om fyra familjer/sällskap som ska åka just dessa veckor till Kalifornien och bila. Vi åker den 14:e via Chicago till SFO och hem den 30:e från LAS. Tyvärr har jag inga biljett-tips, för det har varit en massa pussel med poäng och 2-4-1 för att få ihop det som jag vill...
 

jonten

Medlem
Gör en lite off-topic kommentar, gjorde denna resan förra sommaren med tre grabb-polare. Mitt tips är dra ner på dagarna i LA och dra till San Diego istället.
 

fcx

Medlem
Med open-jaw kan det bli billigare att köpa en enkelbiljett SFO-LAX istället.

Annars går det tåg mellan Oakland och LAX (tar 12 timmar), kanske en spännande upplevelse?
 

jth

Medlem
Kan inte ge några direkta flygrekommendationer men en kommentar är att det inte alls kvittar åt vilket håll ni bilar, anser jag :)
Om ni ska åka Highway 1 längs kusten (vilket jag förutsätter att ni tänkt) så är det mycket bättre att åka söderut (SF->LA). Då kör ni på "havssidan" och ser bättre och kan dessutom stanna på parkeringsfickorna vid sidan av vägen så fort ett bra fotoläge dyker upp.
 

henke12

Medlem
Gör en lite off-topic kommentar, gjorde denna resan förra sommaren med tre grabb-polare. Mitt tips är dra ner på dagarna i LA och dra till San Diego istället.

Det är redan planerat så :)


Kan inte ge några direkta flygrekommendationer men en kommentar är att det inte alls kvittar åt vilket håll ni bilar, anser jag :)
Om ni ska åka Highway 1 längs kusten (vilket jag förutsätter att ni tänkt) så är det mycket bättre att åka söderut (SF->LA). Då kör ni på "havssidan" och ser bättre och kan dessutom stanna på parkeringsfickorna vid sidan av vägen så fort ett bra fotoläge dyker upp.

Bra tips!


Med open-jaw kan det bli billigare att köpa en enkelbiljett SFO-LAX istället.

Annars går det tåg mellan Oakland och LAX (tar 12 timmar), kanske en spännande upplevelse?
Tanken är att bila mellan LA och SF :)
 
Toppen