Senaste nytt

Thai Airways har jättelika skulder - lägger ner flyglinjer

Agö

Medlem
"Decisions on routes that do not make a profit but are considered to have potential will be made in the fourth quarter. They include Bangkok-Rome, Bangkok-Milan, Bangkok-Brussels, Bangkok-Brisbane, Bangkok-Sapporo, Bangkok-Colombo, Bangkok-Denpasar and Bangkok-Hyderabad."

Skandinavien ser ut att klara sig. Italienarna verkar dock inte åka till Thailand i särskilt stor utsträckning.
 

Dr. Miles

Expert
"Decisions on routes that do not make a profit but are considered to have potential will be made in the fourth quarter. They include Bangkok-Rome, Bangkok-Milan, Bangkok-Brussels, Bangkok-Brisbane, Bangkok-Sapporo, Bangkok-Colombo, Bangkok-Denpasar and Bangkok-Hyderabad."
Det vore tråkigt för @ACervin om THAI lägger ner Bangkok-Brisbane...
 

Jacob

Medlem
Stämmer, regeringen har dragit igång en omstrukturering av Thai Airways läste jag tidigare i veckan.

The restructuring includes measures to cut operating costs, boost revenue and sell some non-core assets, said Kulit Sombatsiri, director general of the State Enterprise Policy Office.

"The airline won't go bankrupt because the government will take care of it," Prime Minister Prayuth Chan-Ocha told reporters during a meeting of the state enterprise super board.

Källa: Reuters
 

Swisser

Medlem
Dom har ju länge dragits med finansiella problem och det är väl på tiden att de agerar. De får ju i alla fall lite medvind pga av att oljepriserna har gått ned, så att deras operativa kostnader blir lägre. Jag hoppas att de behåller alla rutter till Europa. Det är ju bra att ha flera olika valmöjligheter när man ska till BKK/Thailand.
 

ACervin

Medlem
Aj aj. Det vore inte bra. Har ju haft gott om award seats, tidigare med USDM och nu med Avianca Lifemiles. Dessutom har de numera bra kabiner i business på sträckan CPH-BKK-BNE.
 

Kricka

Medlem
Låter väldigt mycket men i The Nation så nämndes "som en möjlighet" att minska
personalen från nuvarande ca. 25' till ca. 20'. Lägger man ner ett antal flyglinjer
och säljer ut ett antal flygplan så borde det bli ett överskott på personal.
 

agehall

Medlem
Med en avarge fleet age på över 10 år så behöver dom nog rensa upp lite i flottan om dom ska kunna konkurrera med gulfstaterna, Cathay och Air asia i framtiden. Bra beslut!

Thai Airways International Fleet Details and History - Planespotters.net Just Aviation

Fast åldern på ett flygplan spelar minimal roll. Har man precis gjort en D-check, så har du inte en chans att se om det är fabriksnytt eller 20år gammalt, baserat på hur det ser ut.
 
Toppen