Senaste nytt

Behöver nytt kabinbagage... köptips?

Tjaeng

Medlem
Min nondescript-trolley, säkert den sjätte eller sjunde i ordningen, har lagt av efter mycket misshandel (av mig och flygplatstomtar), och nu vill jag ha en ny. Har aldrig funderat på att köpa kvalitet förut men har kommit på mig själv med att bli irriterad på skitväskorna jag brukar köpa lite väl ofta. Nu behöver jag tips på en ny kabinväska, och vart bättre att fråga än här?

Mina krav:

* Någonstans under 6000 kronor. Eventuellt högre gräns, men då ska det fanimig vara något speciellt med väskan.
* Ska vara sådär lagom stor för att klara de flesta bolagens krav (55x40x20cm?)
* Handtag med en eller två stänger kvittar sålänge den inte känns billig och skranglig.
* Hård eller mjuk kvittar, men gärna lite läderdetaljer.
* Helst två stora hjul, men om någon känner till en 4-hjuling som klarar kullersten o.dyl bra är jag öppen för förslag.

Har tittat lite på NK reseffekter och känner mig mest dragen till Rimowas aluminiumserie, som dock är både tung och lite väl dyr. I andra änden finns det ultralätta i nylon/polyester, som ändock är dyra och känns lite blaha. Finns det någon bra kompromiss? Vad använder flygstolsnötarna här inne?
 

ACervin

Medlem
Det beror på hur businessmässig du behöver vara. Kör med sportmodell av bra kvalitet. Bärsele som kan zippas fram om man har ytterligare rullande bagage eller är ute och går längre sträcka på ojämnt underlag. Eagle Creek heter företaget. USA baserat. Under 2 papp.
Skärmavbild 2012-02-13 kl. 23.01.29.jpg
 
Toppen