Senaste nytt

Går oljelinjen dåligt?

perhall

Medlem
Läste nånstans har jag för mig att den går bra. Nu är det dubbla credits hela våren på just oljelinjen. 8% payback, vilket ju är ganska mycket. Givet oljekonjunkturen kanske inte så konstigt...
/Per
 
Läste nånstans har jag för mig att den går bra. Nu är det dubbla credits hela våren på just oljelinjen. 8% payback, vilket ju är ganska mycket. Givet oljekonjunkturen kanske inte så konstigt...
/Per
Jag har åkt sträckan fyra gånger, beläggningen har varierat från kanske 50-75 % någonstans. Aldrig i närheten av fullt, jag har alltid haft ett ledigt säte bredvid mig. Men jag försöker undvika den österut eftersom stolarna inte går att fälla 180 grader.
Knepigt att de inte släpper bonusplatser på den om de behöver fylla upp planet. Edit: kollade precis, och det ser ut som de faktiskt har släppt platser nu!
 
Last edited:

Magnus_K

Medlem
Jag har åkt sträckan fyra gånger, beläggningen har varierat från kanske 50-75 % någonstans. Aldrig i närheten av fullt, jag har alltid haft ett ledigt säte bredvid mig. Men jag försöker undvika den österut eftersom stolarna inte går att fälla 180 grader.
Knepigt att de inte släpper bonusplatser på den om de behöver fylla upp planet. Edit: kollade precis, och det ser ut som de faktiskt har släppt platser nu!

Om man kollar på vad det kostar med Lufthansa First Class nu och jämför så lägger man hellre till några tusen och får en helt annan upplevelse. Från Norge har Lufthansa en del sköna erbjudande i en säng som man kan sova i ombord på flighten :)
 

staff

Medlem
Ja, jättekonstigt faktiskt! På flertalet USA-flygningar är ju kabinfaktorn annars minst 90 procent...
Det har val dock med transfer att gora. Stavanger har ju knappast samma feeder-nat som ARN och CPH har fran andra skandinaviska och europeiska destinationer.
 

AABack2ARN

Medlem
Noterade också att det var 8% SAS Credits just nu vilket är en del. Borde nästan räcka till en bättre resa inom Europa eller till och ked en billig resa inekonomi till USA?
 
A

Aurora

Guest
Om man kollar på vad det kostar med Lufthansa First Class nu och jämför så lägger man hellre till några tusen och får en helt annan upplevelse. Från Norge har Lufthansa en del sköna erbjudande i en säng som man kan sova i ombord på flighten :)

Nå har det vært presisert flere ganger at denne ruten ikke handler om å ha 180graders recline, limmoservice og fiske-egg på menyen - men om å ha den mest effektive vegen til/fra jobbreiser. Ergo maksimalisering av arbeidstid, reisetid etc. Med rutetidene er det en svært passende rute for oljeindustrien, og som nevnt, all kabinfaktor over 60% var vel å anse som en suksess for SAS :) (Fra artiklene når ruten ble lansert).
 

Dr. Miles

Expert
Jeg tror oliebranchen har ekstremt cost-fokus lige nu... Men en kabinefaktor på 50-75% er jo super for den type rute!
Nå har det vært presisert flere ganger at denne ruten ikke handler om å ha 180graders recline, limmoservice og fiske-egg på menyen - men om å ha den mest effektive vegen til/fra jobbreiser. Ergo maksimalisering av arbeidstid, reisetid etc. Med rutetidene er det en svært passende rute for oljeindustrien, og som nevnt, all kabinfaktor over 60% var vel å anse som en suksess for SAS :) (Fra artiklene når ruten ble lansert).
Med tanke på att det är all-Business class flight så 50-75% kabinfaktor kan fortfarande vara lönsamt.
 
Toppen