FlyingErik
Medlem
Hej,
sitter just nu på FRA påväg mot OSL.
Min ursprungliga kärra, var jag bokad i eko+ i SAS, bokningsklass B, blev nu ombokad till ett senare plan med LH.
Min bokningsklass har översatts till Y, jag tappar således bevämligheter såsom lounge, fast track, mat på planet vilket i sig känns ganska tråkigt, men viktigaste är för egen del är att jag får nu lär få betydligt färre EB baspoäng.
Efter ha bråkat ganska länge med både LH biljettservice samt LH lounge (planet som jag blev ombokat till har avgång några timmar senare, så tid är det enda jag har gått om)
Nu har jag dock gett upp och sitter med en tröstöl i baren. LH är stenhårda och menar att det inte går att lösa på något vis.
Har nu två frågor kring detta:
Vad borde jag göra/ha gjort annorlunda?
Vad är rimligt att begära för kompensation från SAS?
Hur bör jag gå tillväga?
SAS har inte överhuvudtaget meddelat mig att planet var inställt.
Jag är silvermedlem.
Tacksam för alla svar!
sitter just nu på FRA påväg mot OSL.
Min ursprungliga kärra, var jag bokad i eko+ i SAS, bokningsklass B, blev nu ombokad till ett senare plan med LH.
Min bokningsklass har översatts till Y, jag tappar således bevämligheter såsom lounge, fast track, mat på planet vilket i sig känns ganska tråkigt, men viktigaste är för egen del är att jag får nu lär få betydligt färre EB baspoäng.
Efter ha bråkat ganska länge med både LH biljettservice samt LH lounge (planet som jag blev ombokat till har avgång några timmar senare, så tid är det enda jag har gått om)
Nu har jag dock gett upp och sitter med en tröstöl i baren. LH är stenhårda och menar att det inte går att lösa på något vis.
Har nu två frågor kring detta:
Vad borde jag göra/ha gjort annorlunda?
Vad är rimligt att begära för kompensation från SAS?
Hur bör jag gå tillväga?
SAS har inte överhuvudtaget meddelat mig att planet var inställt.
Jag är silvermedlem.
Tacksam för alla svar!