Senaste nytt

Väldigt frustrerad över bagageservice på Stockholm/Arlanda

Hur kommer det sig att på de mest obskyra platserna på jorden fungerar det att

1) bagaget kommer i princip strax efter man klivit av planet och inte behöver vänta 25 minuter
2) prio-taggar fungerar och kommer först av bandet

Men vad är det som gör att Arlanda inte klarar av detta?

Har en bild på en skylt från T2 där det står "0 min till bagaget på bandet". Det stod så i 15 min. Om jag hade orkat bemöda mig hade jag laddat upp den också.

GAAAH!!!
 

fcx

Medlem
T2 är verkligen "svarta hålet" för bagage. Det är ju dessutom extremt förtroendeingivande att det oftast står stora drivor med försenat/förkommet bagage bredvid banden.
 

JacobGBG

Medlem
Inlägget är förstås skrivet i affekt men överlag kan jag inte hålla med om att ARN skulle vara ett problemområde. Väljer nog hellre att flyga via ARN än CPH och håller det förstnämnda högre än 8/10 internationella flygplatser.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

flapps

Medlem
Hur kommer det sig att på de mest obskyra platserna på jorden fungerar det att

1) bagaget kommer i princip strax efter man klivit av planet och inte behöver vänta 25 minuter
2) prio-taggar fungerar och kommer först av bandet

Men vad är det som gör att Arlanda inte klarar av detta?

Har en bild på en skylt från T2 där det står "0 min till bagaget på bandet". Det stod så i 15 min. Om jag hade orkat bemöda mig hade jag laddat upp den också.

GAAAH!!!


Haha , Kom till Osl den är nog den sämsta flygplatsen nånsin... Har fått stå och vänta på mina väskor så gott som varje gång mellan 45 min upptill 1 1/2 timme.. Priotaggen har aldrig funkat från dag 1. Sen går ALLA i taxfree´n så när väskorna väl dyker upp är där ingen som plockar upp dom, så bandet stannar efter en stund eftersom det blir stenfullt av väskor där :D
 

thh

Medlem
Jag kom till T2 med KLM för ett år sedan och hade redan fått ett mail att väskan skulle komma med ett senare flyg och att jag skulle ta mig till markservice. Det är den bästa upplevelse av T2s bagagehantering jag någonsin haft.
 

Fredrik

Medlem
Det är ju så många flyg från ARN T2 att det är klart att det är svårt med logistiken hos bagagehanterarna.
 
Toppen