Senaste nytt

First hotel: Pinsam prisgaranti förfrågan

maba

Medlem
Bokade igår ett First hotell på deras hemsida för 959 kr/natt, upptäckte sen att Booking.com hade precis samma rum med samma villkor för 898.20 kr. Tänkte då använda mig av Firsts prisgaranti på 25%, fyllde i alla uppgifter de ville ha inklusive länken på booking.coms sida med det lägre priset. Därefter mailade jag det till deras norska kontor.

Imorse fick jag svar från Norge att någon representant från hotellet skulle höra av sig, snabba ryck det uppskattar jag. Strax innan lunch ringde en väldigt trevlig kvinna från hotellet som fått ärendet på sitt bord. Hon var lite undrande till min prisgaranti förfrågan då länken nu visade ett pris på 998 kr. Eftersom jag satt framför datorn så gick jag själv in och följde länken och mycket riktigt så var det ett annat pris nu samt andra avbokningsregler på länken som jag skickat till First.

Snacka om att känna sig som ett fån/kriminell o.s.v., visste inte riktigt hur jag skulle förklara detta. Hon löste dock detta genom att erbjuda oss ett bättre rum under vår vistelse, heders åt henne.

Jag har dock gått och funderat på det inträffade under dagen och min fråga är givetvis, kan länkar ändras vid uppdateringar av priser? Skulle kännas bra om det kunde vara så :)

Lärdom av detta: ta även en skärmdump för att vara på den säkra sidan ;)
 

johhenrik

Medlem
Det är inte direkt ovanligt, men skärmdumpar brukar inte gälla heller. IHG har ju en liknande garanti och där gäller dett pris som är när personen hos IHG kollar, oavsett vad det var när du kollade samt har en screendump eller inte.
 

maba

Medlem
Blir det nån mer förfrågan angående prisgaranti framöver så blir det absolut med tillhörande skärmdump. Då slipper man åtminstone känna sig som ett fån om sidan skulle uppdateras innan de hinner kolla länken. Får helt enkelt ta detta som läropeng ;)
 

kristerj

Medlem
Jag har varit ute för en liknande pinsamhet på just First Hotel. Hittade ett billigare pris på Booking.com och åberopade prisgarantin. First betalade inte mellanskillnaden, då villkoren på First hemsida medgav avbokning fram till kl 18, medan Booking.com medgav avbokning fram till kl 16. Så generellt ger jag inte mycket för någon hotellkedjas så kallade "prisgaranti" :(
 
Toppen