Senaste nytt

Ny reklam från Norwegian - Genomänkt?

fcx

Medlem
Ja, eller vad man ska säga?
Capture.JPG
 

Johan_G

Medlem
Genomtänkt och genomtänkt, dom anspelar ju i alla fall på att man kan köpa sig en upplevelse vilket vad jag har förstått ska vara ganska moderiktigt inom reklam- och marknadsföringsgebitet. Dessutom pratar vi ju om reklamen här så då får den väl anses lyckad.
 

AABack2ARN

Medlem
Man kan uppenbarligen läsa in mycket i deras annons. Min ena del var svindel i betydelse bedrägeri, men också att det är onödigt att boka tur och retur om man åker alltför våghalsigt. SOS international fixar ju hemresan... För övrigt har SAS utökat öppettiderna för deras läkare under skidsäsongen.
 
Tänkte inte ens på det, var tvungen att läsa andra kommentar för att förstå. Helt klart har de lyckats, en tråd enbart för deras reklam på BC.se. Där priser osv står med. Så de når verkligen ut med sin reklam.
 

sweflyer

Medlem
Jag tror att det fungerar. Vill de locka nöjesresenärer att så måste de sälja resan som en upplevelse. Skidåkning är väl lite mer inriktat på premiumkunder också, så blir väl viktigare med proffsiga bilder på något för gruppen tilltalande än att bara berätta att man har lågt pris.
 
Toppen