Senaste nytt

Prisvärt med hårda väskor i USA?

joa

Medlem
Den kassa dollarkursen till trots skulle jag kunna tänka mig det.
Några tips på prisvärda hårda väskor på 100+ liter?
Och då menar jag inte väskor som kostar 4000 kr här som man får för 3000 kr där, de är för dyra, utan "most bang for the buck".
Inga preferenser vad gäller märke..
 

nota bene

Medlem
Alltså... Går ju att få en Samsonite på ca 100 liter för typ 1000 spänn lite vartsomhelst. Har köpt i USA, Tyskland och Nederländerna senaste året för ca 1000-1200 kr, vilket säkert skulle vara 10-15% dyrare idag p.g.a. svag krona.
 

joa

Medlem
Vad är bang for the buck för dig då? För mig är det låg vikt och då finns det inga billiga väskor.
Vikten är inte högsta prio.
Välbyggd, hållbar spinner med möjlighet att köpa reservdelar ifall ett hjul ryker tex.
Så ingen med klent "skal" som skevar bara man tittar på den.

Någon som har erfarenhet av Samsonite Fiero eller Windfield 2?
Rätt billiga i USA. Kanske naivt att tro att någon ska vara bra bara för att det är samsonite. Går på ca 125 USD för en 28".

Tips på andra märken och modeller?
 
Last edited:

sembl

Medlem
Macys brukar köra rea typ hela tiden på Samsonite där priset är 40-50% lägre än ordinarie. Sedan kan du oftast använda ytterligare 10 % rabatt om du hämta en kupong med ditt leg/pass i informationsdisken. Och så slipper du handla på Walmart
 

FF#1

Medlem
Har köpt flera av mina väskor på Macys, de är väldigt konkurrenskraftiga på US märken. Sen så har de som sagt ofta rea, samt massa rabatter som dessutom går att kombinera om man känner någon med Macys kort. ( Har en faster med dille på kuponger "over there")

Walmart är kul, dels att se vad de erbjuder för blandning av semi kvalitet till skräp för dagen samt de som handlar där.
Har köpt några engångsväskor där. typ billig hockey trunk för 10 USD som komplement till befintliga väskor när man har fyndat.

http://www1.macys.com/shop/search?k...&sortBy=ORIGINAL&productsPerPage=40&!qvp=iqvp
 
Toppen