Senaste nytt

Rask säkerhetskontroll i San Francisco

Stora

Medlem
Jag vet inte om det här har varit uppe tidigare men när jag gick igenom kontrollen för 30 minuter sedan behövde vi bara tömma fickorna och lägga upp väskorna på bandet. Det var inge trams med vätskor, datorer skor etc. har det varit så här länge?

/Daniel
 

sembl

Medlem
När du stod i kön, hade du en person med en Ipad som hade en app som visade pilar ?

Jag har nu råkat ut flera gånger där man får gå i TSA preclearance kön och där gäller just de reglerna som du säger där mannen med ipaden har pekat åt preclearance sidan. Så mycket smidigare.
 

Stora

Medlem
Ja det stämmer, men jag var inte precleared (?) och inte de före och efter och de var lika förvånade, nåväl det var väldigt bekvämt och TSA killen hade svårt att övertala alla att inte ta ur datorer etc.

/Daniel
 

sembl

Medlem
Då är allt i sin ordning. De införde detta system på prov i november för att avslasta den vanliga kön på vissa flygplatser men det kanske börjar bli mer permanent vilket är kanon för oss som reser mycket inrikes i USA. Har noterat tex på DCA att de tagit bort priokön och skickar oss till ipadkillen istället.
 

AABack2ARN

Medlem
På LAX igår var det ut med vätskor, men Ipad kunde vara kvar. Laptops skulle ur. Fick inte gå i någon TSAPre-kö. Flöt på ganska smidigt, men utrymmet där säkerhetskontrollen är placerad är mycket dåligt och inga möjligheter att förbereda sig om man inte gör det ståendes i kön. Vilket inte fungerar för barnfamiljer eller gamla.
 

sembl

Medlem
Jag har stött på ipadkillen nu på DCA, DFW, ORD och IAD på AA. För mig har det blivit 2/4 gånger i TSA-pre
 

sembl

Medlem
Väldigt random. De har en app på ipaden som visar pil vänster eller höger. Detta gäller per sällskap/familj. Det är inte 50 % utan mer 25-30 som får gå till TSA pre enligt min uppfattning.
 
Toppen