Senaste nytt

Vad har ni era Guldbagagetaggar till?

joa

Medlem
Har aldrig riktigt sett vitsen med dem. Dom fyller liksom inte någon funktion för mig eller har jag missat nåt?
 

Chrille

Medlem
Någon liten förhoppning har man haft att det kan ge någon form av prio, t ex att incheckat bagage med guldtag kanske inte tillhör det första som lastas av vid övervikt eller utrymmesbrist.
 

twiggs

Medlem
De fyller en estetisk funktion och är praktiska vid exempelvis priority boarding.

Nu fattar jag noll. Estetiska funktioner?! Funktionen är väl möjligen att ha någonstans att skriva dit sitt namn om väskan saknar namntag.

OT: Själv har jag fått in skapliga hundralappar på att sälja taggar. T o m för tidigare SAS Silver-taggar lyckades jag kränga för 85 kronor på Tradera. Den enes skräp…
 

JWD

Medlem
Mina EBG ligger och skräpar i en byrålåda tillsammans med andra flygrelaterade pinaler (eller ja, en har min brorsdotter fått till skolväskan). Jag vet inte varför, men för mig så skulle det nästan kännas lite stroppigt att använda dem på kabinväskan. Dock så kommer jag att använda mina EBD på kabinväskan när den dagen kommer.

Kanske är det designen jag inte gillar med EBG(?). Men även att det som sagt känns lite ''titta på mig''. Medan EBD blir lite mer diskret och mer för invärdes beundran på samma sätt som en dyr klocka. Den sticker inte ut, men den känns igen för likasinnade och ger en tumme upp.

Är jag helt ensam om den här tankegången? Eller finns det fler som tänker som mig? o_O
OT: Själv har jag fått in skapliga hundralappar på att sälja taggar. T o m för tidigare SAS Silver-taggar lyckades jag kränga för 85 kronor på Tradera. Den enes skräp…

Haha jaså? Så det finns alltså ett skapligt värde i EBG-taggarna? Då kanske det är värt att plocka ut de resterande och tjäna några kronor då :D
 

FF#1

Medlem
Har en hel liten låda full med diverse taggar, tyvärr är SAS kass, haha det rimmar ju...:)
Man skulle kanske lägga ut de på tradera?

Använder mest FLying blue och IHG Ambassardor. Till barnens väskor funkar Turkish bra eftersom de är i halv storlek om man tänker på det estetiska.
 

Bryant

Medlem
De fyller en estetisk funktion och är praktiska vid exempelvis priority boarding.

Nja, de fyller ingen funktion alls. Vem som helst kan ju ha en tagg som är köpt på nätet alt att den hänger med sen 10 år tillbaka :).

Ett *G på boardingkortet däremot fyller en funktion.

Men visst, man kan ju fylla i sitt namn.
 
För mig fyller de ungefär samma funktion som att jag får bättre service när jag är ute och handlar när jag har kostymen på mig jämfört med att vara civilklädd och ha några dagars skäggstubb. Jag blir helt enkelt mottagen en smula bättre. Att det är så finner jag däremot en smula irriterande.
 
Toppen