Senaste nytt

Hjäp att välja award eller att köpa biljetter från Aruba

lillemannen

Medlem
Vill bara ha lite input då jag inser att jag inte åker själva bara och vad ni hade valt.
Behöver biljetter för hemvägen från AUA Aruba till ORD Chicago separata biljetter innan det blir hemväg till CPH Köpenhamn med SAS Award biljetter för 2 barn och en köpt för mig som är ombokningsbar.

Alt. 1 Business Award biljetter för båda flygen (Lifemiles till United flight)
United ankomst 20.20
SAS avgång 22.05 samma dag
Ev kan det gå att få bagaget taggat hela vägen iom Star Alliance men skall igenom security & tull innan man lämnar väskan igen på bandet.

Alt 2. Business Award EB + tot 5000:- i ekonomi
AA, United, Delta ankomst dagen innan till ORD

Alt.3. Business Award EB + tot 15.000:- i business
United ankomst 20.05 dagen innan till ORD

Är EBD i SAS, Platinum i AA One World och FBG i Skyteam. Om det hjälper....Självklart är United flighten frestande då kostnaden är "bara" skatter då jag har en del lifemiles.
Alternativ att jag sparar dessa för andra bokningar

Vad tror ni skall man vara snål och chansa med award biljett med samma dag flight eller betala mera pengar för att säkerställa att vi kommer hem och att man åker en dag tidigare från Aruba?

Tilläggas att vi har LF hemförsäkring Tur/retur eller vad den heter och AMEX Elite.
Amex Elite gäller inte på Lifemiles biljetterna om man inte räknar att dessa är inköpta med Amex =)
 

Svenska73

Medlem
Vi brukar bygga in en dag för säkerhetskull. ORD har fö kanon Outlet shops 5 minuter från flygplatsen....samt ett trevligt Hilton.
 

Treo

Medlem
Aruba har ju preclearance, så det blir en "domestic-to-international-connection" på ORD.

Ingen immigration alltså, men T1 till T5 med omcheckning av bagage kan vara svettigt trots det (fast alltså betydligt mer "görbart").
 
Toppen