Senaste nytt

Transfer / taxi från flygplatsen i Singapore med barnstol

Det är svårt att hitta transport från Singapore Changi in till stan som erbjuder barnstol. Ett samtal till Changi visade att varken taxi eller de alternativ som går att boka på flygplatsen erbjuder barnstol.

Jag kontaktade lite kollegor i Singapore och till sist hittade dom detta företag:
Singapore Airport Transfer | Changi Airport Limousine | Hire Mini Bus Passenger Van Rental Shuttle Bus Tour Coach

PorterExpress kunde erbjuda oss en van med barnstol till en treåring för $83 Singapore dollar - cirka 540 kronor. Dyrt för att vara i Singapore men vi ville helst åka bil med barnstol. Väldigt seriösa vid bokningen och fick tydliga instruktioner om var chauffören skulle finnas.

Tyvärr stämde det dåligt. Vi landade 17:30 och det gick snabbt genom passkontroll och fick bagaget direkt. Sen flyger man ju inte fram med två barn men 18:00 gick vi ut mot vår väntande chaufför. Trodde vi. Han var inte där det var sagt. 18:12 ringer jag och undrar om något blivit fel eller om vi missuppfattat informationen. "Chauffören ska vara där...vi ringer honom nu..."

18:25 dyker det upp en rätt ovårdad man med tatueringar på armarna som förklarar att han inte har någon bil, den står på terminal 3 och vi är på terminal 1... Han ska "bara hämta bilen", vi kan vänta utanför. Tack, det är 31C och vi har två trötta barn som flugit i 12 timmar...

18:50 har han fortfarande inte dykt upp och jag ringer till bokningen igen och undrar #%€"#€" dom håller på med. Fem minuter senare dyker han upp i en rätt pimpad van. Barnstolen är inte av senaste modell om vi säger så. Trötta hoppar vi in. Barnen är helt slut nu och minsta tjejen gråter hejdlöst i 25 minuter när vi glider fram i långa köer mot stan. 19:40 kommer vi fram till St Regis.

Sjukt tråkigt allt detta. Undvik PorterXpress i Singapore, dom var inte alls förstående till varför vi inte ville vänta en timme i 31C värme utomhus på en van. Varit med om något liknande?

Det trista är att vi nu måste åka tillbaka till flygplatsen med treåringen utan barnstol, det var något vi ville undvika...

Foto 2015-01-16 18 42 39.jpg
Foto 2015-01-16 18 58 42.jpg
 

agehall

Medlem
Usch, det där var ingen rolig historia Martin. Jag har full förståelse för att man som förälder vill ha en ordentlig bilbarnstol när man ska ha med småttingarna i trafiken.
 

bjolib

Medlem
Vi har dessa till barnen, barnstol och handbagage i ett:). Rekommenderas!

home

Kanske inte till minstingen men funkar fint för en 3-åring..!
 

MarcusC

Medlem
Du får ta Bentleyn med bagage så får barnen & frun ta Metron :)?

Märkligt att det inte finns bättre utbud för "barn transfer" i ett såpass utvecklat land som Singapore?!
 

agehall

Medlem
Märkligt att det inte finns bättre utbud för "barn transfer" i ett såpass utvecklat land som Singapore?!

Är det inte helt enkelt av att vi har sjukt höga krav på bilbarnstolar och liknande i Sverige, jmf med stora delar av världen? Vi har därmed lite "för höga" förväntningar på vad som bör finnas när vi är ute och reser..
 

Dr. Miles

Expert
Är det inte helt enkelt av att vi har sjukt höga krav på bilbarnstolar och liknande i Sverige, jmf med stora delar av världen? Vi har därmed lite "för höga" förväntningar på vad som bör finnas när vi är ute och reser..
Ja, förutom just Singapore (och kanske Brunei), det är rätt vanligt att hela famijen åker på en moppe utan hjälm i Sydostasien.

2353279713_225f42b2b9_z.jpg

(Foto: Another Moped Family by Ben Majoe on Flickr)
3461274103_5c03e4bb85_z.jpg

(Foto: A Balinese Family Trip by El-Branden Brazil on Flickr)



 
Last edited:

FF#1

Medlem
Det är ett elände att få tag på barnstol utomlands. Dock så brukar jag ibland acceptera bältesudde eller bara midjebälte på barn 2-3+ kortare sträckor. I vissa länder som kina är det ju vanligt att de inte ens har bälten i taxibilar, de tar bort dem för att de inte ska vara ivägen. :(
 
Toppen