Senaste nytt

Turkish Airlines Business Class, Stockholm-Istanbul-Barcelona

Palazzi

Medlem
Väldigt trevligt :) Fin hemsida du skapat också!

Med rabatterade lifemiles är det knappt dyrare att resa i C än Y :) Har man sedan A3 G* så behöver man inte tjäna några poäng heller (statusen håller ju för evigt...nästan..).

Själv reser jag TK C imorgon förmiddag IST-LHR och sedan BA Club Europe på söndag.. Ska bli kul att jämföra så nära inpå (när man fortfarande har upplevelsen färskt i minnet).
 
Väldigt trevligt :) Fin hemsida du skapat också!

Med rabatterade lifemiles är det knappt dyrare att resa i C än Y :) Har man sedan A3 G* så behöver man inte tjäna några poäng heller (statusen håller ju för evigt...nästan..).

Själv reser jag TK C imorgon förmiddag IST-LHR och sedan BA Club Europe på söndag.. Ska bli kul att jämföra så nära inpå (när man fortfarande har upplevelsen färskt i minnet).

Hoppas du inte reser BA med afternoon tea.. jämför man det med Turkish service/mat så vill man ju bara skratta. Får du dock long haul kabinen hos BA så väger den ju upp för afternoon tea.

Jag gillar BA och kommer självklart fortsätta resa mest med dom men kul att det finns fler bolag som levererar en bra produkt med bra service i Europa. Helt klart ett vettigt alternativ och det kan absolut hända att jag väljer TK framöver igen, bra bolag!
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Hoppas du inte reser BA med afternoon tea.. jämför man det med Turkish service/mat så vill man ju bara skratta. Får du dock long haul kabinen hos BA så väger den ju upp för afternoon tea.

Jag gillar BA och kommer självklart fortsätta resa mest med dom men kul att det finns fler bolag som levererar en bra produkt med bra service i Europa. Helt klart ett vettigt alternativ och det kan absolut hända att jag väljer TK framöver igen, bra bolag!

Inte LH-konfig. Jag reser tiiiiidigt på morgonen, så det är frukost som gäller (vilket toppar afternoon tea iaf). Har rest med Club Europe förut, och TK comfort class (long haul). Dock är detta första gången med TK C inom Europa.

Får vi sedan en linje ARN-ATH med Aegean är det ju bara att köra 100% businessclass framöver;)
 
Du verkar ha haft en helt motsats upplevelse av TK C intra europa mot vad vi upplevde på IST-LHR.

Jo, jag har inte något att klaga på faktiskt.

Visst, det där med att flygvärdinnorna "gömmer" sig bakom skynket upplevde jag lite grann på IST-BCN men ärligt talat gjorde det mig inget. (Finns ju en knapp att trycka på om man vill ha något...)

Det var allt i sin ordning för min del, pre-drink - varma handdukar - mat / dricka.
Var nöjd och belåten så behövde inte kalla på mer "service".

ARN-IST var dock riktigt bra, för att vara en flight som gick 00.35.
 
Last edited:
Länken fungerar inte längre, betyder det att reserapporten är borta eller har den bara flyttats? Känner någon till andra Turkish-shorthaul-businessklass-reserapporter?
 
Toppen