Senaste nytt

Sofitel Kurfürstendamm Hotel Berlin - Bra standard mitt i smeten

Jacob

Medlem
Utmärkt läge nära det mesta som nöje, shopping och transporter. Fräscha och rymliga men möjligtvis lite sparsamt möblerade rum, i övrigt fanns det mesta av faciliteter som en trevlig lobbybar. Vänlig personal som dock hade fullt upp med stora festligheter i Berlin och ett helt fullbokat hotell.
 

ChabbeT

Medlem
Bra recension. Jag bodde där i junior suite senast i september. Ska bo där igen i december. I mitt tycke kanske det bästa sofitel i Europa. Loungen är helt ok med fin utsikt. Tyckte personalen var mycket proffsig och talade bla flytande franska och en herre arabiska.
 

Teddulin

Medlem
Hej.

Någon som vet hur frukosten är i clubloungen jämfört med den i restaurangen? Är det värt 25-30 euro för frukosten i restaurangen? Vi är ett gäng på 7 grabbar som funderar på att bo 3 nätter på detta hotell i slutet av mars.
 

ChabbeT

Medlem
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Hej.

Någon som vet hur frukosten är i clubloungen jämfört med den i restaurangen? Är det värt 25-30 euro för frukosten i restaurangen? Vi är ett gäng på 7 grabbar som funderar på att bo 3 nätter på detta hotell i slutet av mars.
Frukosten är inget speciellt varken i restaurangen eller i loungen. Tog tyvärr inga bilder från restaurangen senast men här kommer bilder från frukost i loungen.
image.jpg
 

ChabbeT

Medlem
Tack för svaret! Läser man kommentarer på Tripadvisor så ska ju frukosten vara helt otroligt bra med Champagne osv?
Det fanns säkert champagne att tillgå jag hade hyffsat bråttom så tänkte nog inte på det men tycker t ex att frukosten på Sofitel Villa Borghese i Rom var bättre än denna.
 
Toppen