Senaste nytt

Sofitel Wanda Beijing

Voyageur

Medlem
Tänkte ta en liten vår tripp till Peking och boendet faller nog mycket på Sofitel Wanda. Någon som har erfarenheter av hotellet?
 

pswe

Medlem
Bodde där fyra nätter i december. Gillade hotellet. Stort rum, bra säng, bra gym och riktigt stor pool. Kändes fräscht i det stora hela. Som platinum blev jag uppgraderad till executive floor med tillgång till separat incheck och lounge. Loungen erbjuder rätt matig buffe på kvällen med vin och drinkar, övrig tid frukt och läsk. De flesta i peronalen kan duglig engelska men lobbybaren var svårbeställd och jag fick fel beställning flera gånger. Geografiska läget passade mig, men det är mycket byggen som pågår i närheten och det är inte gångavstånd till turiststråket kring Förbjudna staden om det är målet, Uber funkade dock utmärkt för att ta sig runt. Conciergen had jag mycket hjälp av både före och under vistelsen.
 
Efter två vistelser har det blivit vårt favorithotell i Peking. Båda gångerna har vi blivit uppgraderade till Luxury Room Club Sofitel med hjälp av Accor Platinum.
Hotellet har en snygg inredning och vi fick ett trevligt bemötande från personalen. Rummen har hög klass, på gränsen till tacky, men på rätt sida.
Bra gym med välsorterad maskinpark. Inomhuspoolen var en aning för sval för vår smak, men det kompenserades med bastu.
Spaanläggningen hade hutlösa priser så den testade vi inte.
I Club Lounge serverades intressanta och goda smårätter. Desserter, bakelser och macarons höll världsklass! Till detta serverades riktigt bra franska viner (Bordeaux och Côtes du Rhône).
 

Voyageur

Medlem
Låter underbart! Vad jag förstått av andra också är att Sofitel Wanda ganska strikt följer platinum förmånerna (hittills har i och för sig alla sofitel jag test gjort det), vilket är väldigt trevligt. Har för mig att hotellet ändå ligger en tre metro stopp ifrån det mesta turistiga (Sambon har inte sett staden än), vilket är helt ok. Nån bra Spa/relax avdelning månne på hotellet?

Tack för tipsen!
 

taxvalp

Medlem
Bodde på Sofitel Wanda Beijing i tre nätter förra veckan och är inte lika imponerad. På plussidan är inredning och design samt conciergen. Även bra frukost i loungen.

Vid incheckningen ville de ha betalt igen trots att det var förbetalt och platinum gav inget extra, inte ens välkomstdrink. Senare på kvällen fick vi en uppgradering efter lite diskussion.

Det tog tio dagar och fem mejl till tre olika adresser (inklusive Accor centralt) för att få tillbaka depositionen på 3000 RMB. En manager bad sedan om ursäkt med standardformuleringar men ingen kompensation. Att döma av recensioner på Tripadvisor verkar det vara en del hit-or-miss på detta hotell beroende på vem man träffar...
 

Voyageur

Medlem
Bodde på Sofitel Wanda Beijing i tre nätter förra veckan och är inte lika imponerad. På plussidan är inredning och design samt conciergen. Även bra frukost i loungen.

Vid incheckningen ville de ha betalt igen trots att det var förbetalt och platinum gav inget extra, inte ens välkomstdrink. Senare på kvällen fick vi en uppgradering efter lite diskussion.

Det tog tio dagar och fem mejl till tre olika adresser (inklusive Accor centralt) för att få tillbaka depositionen på 3000 RMB. En manager bad sedan om ursäkt med standardformuleringar men ingen kompensation. Att döma av recensioner på Tripadvisor verkar det vara en del hit-or-miss på detta hotell beroende på vem man träffar...

Helt klart sämsta Sofitel hotellet i Asien. Den kinesiska servicen lämnar allt att önska. Precis som du upplevde jag en inte så intresserad service som platinum medlem. Blev uppgraderad till exec rum, men loungen lämnar allt i övrigt att önska. Blev först inte insläppt till loungen, för att sedan få ett trött "oh you have been upgraded". Personalen älskar sina Hello kitty mobiler och chattar med de framför gästerna om de inte samtalar sinsemellan. Att inte veta hur man blandar en G&T är ju smått fantastiskt på ett 5 stjärnigt hotell i en av världens största städer. Billigt kinesiskt vin till servering bara, flera internationella gäster som bad om att smaka gör att sedan avböja. Varför ställa en flaska skumpa på samma hylla om den inte serveras?

Hela anläggningen led av en genomgående jag är trött attityd. Utcheck tog hundra år. Flera saker på rummet var sönder. Sen att jag mailat 2ggr deras GSM utan svar är ytterligare ett bevis på att Ibis nog bedriver ett mer lyckat boende än denna anläggning. Synd.
 

Johanna

Medlem
Jag har inte bott där men vi bodde på ett antal hotell i Beijing då vi turnerade omkring i Kina. Det vi gillade bäst var Legendale Hotel Beijing. Jag tyckte det hade bra läge, bra sängar, fantastiska badrum, underbar frulle, pool och gym. Trevlig personal vilket inte alltid är vanligt i Kina. Det var det enda hotellet vi återkom till.
 
Toppen