Senaste nytt

Fungerar Priority tag som skrivs ut från automaten för er?

Dr. Miles

Expert
Jag har checkat in SAS flight på nätet/appen otaliga gånger och har skrivit ut bagagetaggen från automaterna som finns på Arlanda.
Eftersom jag är EBG, får jag Priority tag som är skriven på själva bagagetaggen, inte vanliga röda/orange Star Alliance Priority tag som man får när man checkar in väskan på manuella disken.

Priority tag.JPG


Mitt problem hittills har varit att dessa prio-bagagetaggar inte fungerat när jag har kommit till Hamburg.
De gånger jag hade röda/orange Star Alliance Priority taggar fungerade fint. Min väska var bland de tio första väskorna.
Därför undrar jag om Lufthansa (eller SAS ground handling på Hamburg flygplats) inte ser dessa taggar som Priority tag.

Hur är era erfarenheter av prio-tag som skrivs ut från automaten?
 

Zethian

Ny medlem
Har aldrig funkat när jag bara haft den utskrivna taggen mellan ARN och LLA. Brukar be om att få den orangea taggen vid bagagesläppet.
 

Elberto

Medlem
Jag försökte detta en gång. Eftersom det inte fungerade alls bruka jag gå till business check in för att få de synliga taggar. Jag mistänker att ground killars ögon är helt enkelt automatisk fokuserad på de vanliga priority taggar
 

fcx

Medlem
Funkar givetvis inte. Finns ingen chans att någon ser den där texten. Ännu värre är det med bagagelapparna på Finnair, där står Priority på långsidan i pyttesmå bokstäver.

Någon gång har det faktiskt åkt på en riktig priotagg efter att jag lämnat väskan. Oklart var eller av vem.
 

Flyer

Medlem
Har aldrig fungerat prio taggarna från automaterna och kommer nog inte fungera heller. SGS:s personal missar dessa taggar helt och jag förstår varför!
 
Toppen