Senaste nytt

bmi Regional lägger ner linjen Göteborg Landvetter-Birmingham och Göteborg Landvetter-Stavanger

Jacob

Medlem
Sista datum ser ut att bli 29 mars 2015 i samband med sommartidtabellen, därefter är linjen borttagen ur systemen.
 

NyfikenGrau

Medlem
Ska man börja oroa sig för nedläggning av Kalmar-Berlin redan, med tanke på att den linjen (eg. GOT-KLR-TXL-KLR-GOT) varit slingad med den som nu läggs ner? Vad säger ni som varit med ett tag och kan branschen? Begär inget konkret svar men en gissning vore intressant.
 
Beläggningen mellan Kalmar och Berlin har ju varit lite över förväntan, men vet att BMI har önskat fler affärsresenärer och två dagliga avgångar. Kanske det bli satsning på Kalmar - Berlin i och med detta?

Allt fler flyger till och från Stockholm - Barometern

"Ian Woodley, styrelseledamot och delägare i bmi säger att linjestarten går enligt plan och att utvecklingen är snabbare än på många andra rutter som bmi har startat upp.

– Vårt mål är att förbättra tidtabellen till två dagliga avgångar på sikt. Detta är en förutsättning för affärsresenärerna men innan vi kan göra det måste vi upp i ett större antal passagerare på nuvarande turer, säger Ian Woodley.
"
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag hoppas du har rätt, Jesper, önskar jag kunde dela din optimism men bästa beläggningen jag sett när jag har åkt var 18/37, alltså ca 50 %.

Jag kommer fortsätta sura i den här frågan så länge BMI inte fixar en vettig codeshare, kan inte med bästa vilja i världen rekommendera någon att ta den här linjen för att smidigt komma ut i världen när det inte finns några samarbeten alls när man väl landat på Tegel. Och då har jag ändå både hjärtat och vänner och släkt just på de här ställena...eller ja, kanske därför jag är så engagerad ;)

Jag förstår liksom inte hur de har tänkt sig att linjen ska växa av sig själv och *sedan* anpassas till affärsresenärer!?

Det är inte så att något bolag åter håller på att tanka regionalstöd av godtrogna politiker hoppas jag... :(
 

martinot

Ny medlem
Trist att Gøteborg - Stavanger læggs ner!

Var fick ni førresten denna information ifrån? Ser inget på BMI:s hemsida om detta (mer æn att det inte finns några avgångar att boka)?
 
Toppen