Senaste nytt

Tävling från SAS404 - Resa till Tyskland t/r med SAS Plus

D

Deleted member 4971

Guest
Tävlingen pågår fram till 23 januari kl 21:00 och är öppen för alla som kan starta sin resa i Norden. Inga PM, skriv i tråden.

- Motivera varför du vill åka
- Hur många flygresor du gjort senaste 12 månaderna.
- Vad du vill göra på plats.

SAS Plus t/r Norden-Tyskland
Den ska bokas senast 26 januari och reseperioden är 16 februari - 22 mars.
Gäller utresa från Norden - Tyskland (Berlin, Dusseldorf, Hamburg, Frankfurt) Värde 15,000 poäng & 52€ Regler enligt länk EuroBonus pongrabatt - SAS Jag står för alla poäng & avgifter som resan kostar.

- Jag friskriver mig från ansvar om resan inte kan bokas p.g.a något jag inte styr över.
- När tiden är ute kontaktar jag vinnaren via PM, får jag inget svar INOM! 24h går den vidare.
- Tänk på vilka dagar du vill resa, kolla så det finns tillgänglighet för bonusbiljett.
- Vinnaren får gärna skriva en reserapport, dock inget krav.​
 
Last edited by a moderator:

Timotey

Medlem
Oerhört generöst återigen av @SAS404 !

Jag är först ut då.

Jag älskar att flyga och av den anledning ställer jag upp, skulle jag bli den lyckliga så tar jag gärna en väg via OSL eller CPH också. Jag reser endast privat och med sambolivet så har det blivit svårare att motivera vissa i min tjejs ögon "onödiga" resor. Men att vinna en flygresa är ju en bra ursäkt för att flyga. Om jag skulle vinna så får jag fundera på om jag ska boka en resa till henne också eller om jag gör resan på egen hand men en rapport utlovas.

De senast tolv månaderna har det blivit 12 flygresor, men det är något jag tänker slå i år.

Väl på plats helst i Berlin så har jag för avsikt att turista och besöka de många sevärdheter Berlin har att erbjuda. Även att sänka en och annan öl.
 

Bryant

Medlem
Jag slänger in en motivering :)

-Skönt med lite egentid för att "hobbyflyga"

- Jag har gjort 58 flygningar

- Jag vill åka till HAM eftersom jag inte varit där tidigare (flygplatsen alltså). Åker hem samma dag efter att ha hängt i loungen och flightspottat.
 

Loffe

Medlem
Detta vill jag definitivt vara med på och ett tack till SAS404 för den vänliga gesten!
- Vill åka till Frankfurt med min hustru för att ta igen den missade resan dit i oktober då vi skulle fira vår 10-åriga bröllopsdag. Fick ställa in på avresedagens morgon då dottern blev sjuk. Vinner jag (vi) så får vi köpa till en resa till hustrun.
- Har gjort 22 flygningar de senaste 12 månaderna.
- Planen blir samma som det som inte blev av förra gången: Hyra bil och åka till diverse kvalitetsproducenter av vin i Rheingau, möta upp gamla vänner för en brakmiddag samt att gratulera, fira och glädjas med varandra åt tio år som gifta!
 

JWD

Medlem
Till att börja med så vill även jag rikta ett tack till @SAS404. Och oavsett vem som vinner ser jag fram emot ett intressant resereportage! :)

- Motivera varför du vill åka


Jag vill besöka Düsseldorf under en eller två dagar. Främst för att jag aldrig har besökt staden i fråga. Men även för att det ger mig möjligheten att recensera åtminstånde ett hotell och en lounge (om jag vinner så får ni på BC välja vilka).

- Hur många flygresor du gjort senaste 12 månaderna.

Totalt har jag gjort 11 resor fördelat på 33 segment. Var av några privata mileage run med SAS för att nå EBG.

- Vad du vill göra på plats.

I Düsseldorf vill jag besöka Altstadt (Gamla Stan), Bilmuseet Classic Remise Dusseldorf och naturligtvis gå en promenad längst Rheinuferpromenade. Men även om jag hinner ta en tur till Loebbecke-Museum und Aquazoo.
 
A

Aurora

Guest
Är det OK om jag nominerer bestevenninna mi? Jag kommer inte at benytte mig av resan själv, men heller booke meg billett selv och resa sammen med henne hvis hon vinner.

Vi har i det siste talad om att resa inn silver-kort åt henne, och resa på ungdomsbiljetter för hon blir 26. Men vi har inte fått helt schvung på reseruttan enda, ungdomsbiljetterna är dyra for weekend-resor. Blandt byene vi har talad om, är Berlin alltid en gjenganger. Så hon vil åka OSL-TXL-OSL, och endelig få besöka Berlin.

Hon har gjort 6 flygresor de senaste 12 månederna - blev inte nok för silverkort.

Om vi åker til Berlin skal vi se på gamla historiske plassar, kanskje åke opp i TV-tårnet och äta god mat :)
 
För att jag är värd en paus när jag är klar med alla årsredovisningar och revisorerna gått hem

Skulle dra till Berlin, hänga med en tjejkompis, äta på Cantina Tausend och sen gå på techno-/houseklubbar i 36 timmar

Jag tror inte jag vinner och har senaste 12 månaderna bara gjort ca 8 resor
 
Last edited:
Härligt initiativ av @SAS404! Håller tummarna att man vinner. Fann tillgänglighet 19-21 mars :)

Om jag skulle vinna skulle jag resa till Berlin. Besöka koncentrationslägret Sachsenhausen 30 km norr om Berlin. Besöka en vän och pröva en del ölställen.
Även pröva dom båda sofitel som finns i Berlin och skriva recensioner om dessa.

Senaste tolv månaderna har jag rest cirka 29 flighter i totalt 6 st resor (blev lite många stopp på en del resor).

Önskar alla lycka till
 
Toppen