Senaste nytt

Lost in translation. Oslo-Tokyo

pferdgarten

Medlem
Hei alle sammen!

Jeg fikk nettopp bekreftet at jeg skal regissere en reklamefilm for Schweppes i Tokyo.

Det kommer nok til å bli språklige forvirringer og kulturelle overraskelser som vestlig regissør og en stab som ikke snakker mye engelsk. Schweppes-kampanjen skal vises i Asia, så det er ganske godt trykk på markedsføringen. Vi skal visstnok ha med noen kjendiser fra Japan, så dette kan bli interessant.

Bestilling av flybilletter må gjøres veldig raskt (ila et par dager), siden innspillingen er i begynnelsen av februar.

Om noen har ideer, tips eller et minutt til overs for å hjelpe meg, hadde jeg blitt utrolig glad og takknemlig!

Varifrån vill du börja din resa?
OSLO

Var är din destination?
TOKYO

När vill/behöver du resa ut?
Reise fra OSLO enten 2. eller 3. februar, men ankomst Tokyo senest 4.februar.

När vill/behöver du komma hem?
Reise fra TOKYO enten 13. eller 14. februar.

Hur många personer som skall resa?
1 voksen

I vilken kabinklass?
Business

Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Jeg vil gjerne fly med Star Alliance, og helst en rute som maksimalt med poeng
og lie-flat. Optimalt ville det vært Singapore Airlines, men usikker om det går mht budsjett.

Vad är din budget?
I området 25 000 NOK

Vad är det viktigaste för dig?
Kort reisetid (prøve å unngå 14timer i transit...)
Maksimalt inntjening av Eurobonus poeng.
Lie-flat sete
God kvalitet på hard- og software.

Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
I utgangspunktet vil jeg gjerne ha en enkel rute, men om det er kommer gode tilbud/ routings med en overnatting i en annen by, er det også mulig.


På forhånd tusen hjertelig takk for hjelp og tanker!
 

Dr. Miles

Expert
Turkish Airlines har likadan deal som denna fast till Tokyo.
13.010 NOK + skatter&avgifter så det bör du kunna hitta priser runt 17.600 NOK inkl. skatter.
http://www.businessclass.se/forum/t...-airlines-från-13-120-nok-inkl-skatter.13525/

Dock intjäning till SAS EuroBonus är inte så bra (100%).
Anslutning i Istanbul vid hemresan är ca 4,5 timmar.
Annars har de Lie-flat säte på sina Boeing 777-300ER och Airbus A330 som används till Tokyo linjen. Hårdvaran är inget fel på.
 

Treo

Medlem
Med Lufthansa och Swiss hamnar du på drygt 24.000 NOK, i en del fall snarast kort connection (< 1 h).
P-klass, så "bara" 100 % EB-poäng där också.
För en gångs skull visade inte Lufthansas hemsida några LX-alternativ för mig, så om du kan kombinera vet jag inte.
SQ verkar bli ungefär 10.000 dyrare.
 

pferdgarten

Medlem
Tusen hjertelig takk til både @Dr. Miles og @Treo

Det er et godt tilbud fra Turkish, synd at både LH og TK kun gir 100% til EB.
SAS gir vel 200%, og med EBG blir det 25 000 poeng.

Produsenten i Tokyo betaler reisen, så det er SAS-poeng vs bedre hard- og software med TK.

Er det forresten noen som vet når SAS innfører sin nye business class på linjen Købehavn til Tokyo?

Takk igjen!
 

Dr. Miles

Expert
I teori, kan du boka THAI:s Premium Economy fare (Fare basis: U6MNOP) till Tokyo.
Grundpriset är ca 16.030 NOK exkl. skatter om du flyger via Köpenhamn/Stockholm.
Jag vet inte om det finns Premium Economy på Oslo-Bangkok linje.

Skatter&avgifter är dock väldigt höga. Det blir ca 6.400 NOK. Totalt ca 22.500 NOK inkl. skatter.

Du tjänar 100% på Köpenhamn/Stockholm-Bangkok v.v. men du tjänar 200% på Bangkok-Tokyo v.v. eftersom denna sträcka bokas som Business class.

Även om det står Premium Economy, kommer du att kunna sitta i samma stoltyp som i Business class.
Anslutningstid är runt 1-3 timmar vid varje byte.
 

cmj

Medlem
Kan du tänka att positionera dig till Hamburg så finns det en ganska bra deal med SAS:
22000 poäng (om du inte har status hos SAS)

SAS.png
 

pferdgarten

Medlem
Hei alle sammen!

Tusen hjertelig takk for all hjelp og svar. Beklager min trege respons på å svare.

@agehall Ja, det overrasker meg ikke. Gleder meg dog til dette blir tilgjengelig på deres linjer. Da blir nok SAS prioritert i større grad på alle reiser

@Dr. Miles Det finnes desverre ikke PE fra Oslo til Bangkok, så prisen ble nesten 29´000 NOK. Så dessuten at milage accrual hos Thai ikke er mer enn 125% med J booking? Men, tusen hjertelig takk for ditt svar (alltid en glede å få hjelp fra mesteren)!

@cmj Tusen takk for et godt forslag! Det var en meget god pris og et bra tilbud.

Det står nå mellom å kjøpe SAS fra Oslo, og legge til noen 6000 kroner fra egen lomme og kjøpe SQ for 31´000.

Varm hilsen.
 

Jonas C

Medlem
Å andra sidan ger inte SAS Business bara 150% på de billigaste biljetterna? Hade valt TK då de är det mest prisvärda alternativet. Prisskillnaden till K-klass brukar ibland inte vara så stor, och där får man 150%.
 
Toppen